Skoda Auto Polska wprowadziła do sprzedaży nowy model. Jest nim Fabia Van Plus – czyli Fabia Kombi z homologacją kategorii N1 z możliwością pełnego odliczenia podatku VAT.
Tym samym gama Fabii Van została poszerzona o nową wersję nadwoziową. Model drugiej generacji z homologacją ciężarową był dotychczas sprzedawany tylko jako hatchback. Fabia Van Plus jest następcą odnoszącej duże sukcesy handlowe Fabii pierwszej generacji występującej na rynku pod nazwą Premia. Nowa oferta skierowana jest do przedsiębiorców, dla których możliwość odliczenia pełnego podatku VAT od kosztów zakupu i eksploatacji (w tym paliwa) ma kluczowe znaczenie.
Ceny modelu zaczynają się od 40 600 PLN brutto (33 279 PLN netto) za wersję Classic wyposażoną w silnik 1.2 l o mocy 60 KM. Już od samego początku sprzedaży model jest objęty promocją – każda wersja wyposażenia posiada w standardzie klimatyzację półautmatyczną. Droższe wersje posiadające klimatyzację niezależnie od promocji są objęte rabatem 2 100 PLN. Najtańsza wersja wyposażona w silnik wysokoprężny kosztuje 49 100 PLN brutto, a najdroższa konfiguracja to wydatek kwoty 65 000 PLN. Cała gama Fabii Van Plus jest niemalże identyczna w porównaniu z Fabią Kombi. Do najistotniejszych różnic, oprócz wspomnianej wcześniej homologacji, należy stała przegroda za przednimi siedzeniami, brak tylnej kanapy oraz brak standardowych czujników cofania w większości wersji.
W porównaniu z dotychczasowym modelem Fabia Van (zbudowany na bazie nadwozia hatchback), nowe auto w wersji Plus ma większe rozmiary zewnętrzne. Van Plus jest o 7 mm dłuższy i 46 mm wyższy. Długość, szerokość i wysokość (odpowiednio: 4239 mm, 1642 mm i 1498 mm) tworzą solidną bazę dla przestrzeni ładunkowej wynoszącej 1 460 l (1,46 m3).
Skoda Fabia Van Plus nie ma bezpośrednich konkurentów na rynku. Inni producenci oferują krótsze hatchbacki z homologacją ciężarową, natomiast Dacia Logan Van czy np. Kia ceed w wersji ciężarowej są autami większymi od nowości Skody. Renault Clio Grandtour czy Peugeot 207 SW nie występują jako dwumiejscowe vany. Jednak ze względu na oferowane ceny Van Plus będzie konkurować właśnie ze wspomnianą Dacią Logan Van oraz ze… Skodą Praktik, od której Van Plus z identycznym silnikiem jest droższy o 500 PLN.
Źródło: Samar.pl