Następca Peugeota 406: 407 Elixir?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1152/407elixir-01.jpg',600,438) ) |
| --- | Mocno już wysłużony model 406 będzie niebawem zastąpiony przez następcę, którego zapowiada model studyjny: 407 Elixir. Na ile Elixir daje wyobrażenie o produkcyjnej wersji 407? Prawdopodobnie dość spore.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1152/407elixir-02.jpg',600,332) ) |
| --- | Elixir to chyba dość rzetelna próba wypracowania nowego wizerunku następcy 406. Choć auto studyjne wygląda niezwykle i wersja produkcyjna zostanie pewnie przez bezdusznych księgowych okrojona z efektownych dodatków, pewne cechy 407 Elixir świadczą o jego związku z rzeczywistymi planami koncernu. ...Choćby fakt, że ten samochód studyjny zbudowano na platformie podłogowej, na której budowane będą produkcyjne 407-ki.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1152/407elixir-03.jpg',600,350) ) |
| --- | Elixir jest dłuższy i szerszy, a przy tym niemal tak samo wysoki, jak produkowany obecnie model 406. Ta zmiana proporcji w pełni odzwierciedla wyraźną dążność przydania następcy 406-ki sportowego, dynamicznego wyglądu. Przód auta jest dość długi i dzięki temu auto jest smukłe i zgrabne. Tył ma kształt nietypowy i stanowi wypadkową pomiędzy nadwoziem coupe i kombi. Zwraca uwagę, że Elixir nie realizuje mody na rośnięcia aut w górę, która upodabnia nawet samochody kompaktowe do furgonetek.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1152/407elixir-04.jpg',600,400) ) |
| --- | Wnętrze Elixira jest wolne od szalonych pomysłów projektantów. Właściwie tylko panele wykonane z polerowanej stali szlachetnej przypominają, że nie siedzimy we wnętrzu seryjnego samochodu. Wolno się spodziewać, że wnętrze w niewiele zmienionej postaci trafi do produkcji. ...i chyba dobrze, bo ekstrawagancja projektantów najczęściej nudzi się we wnętrzu, które kierowca ogląda częściej niż nadwozie. Elixir jest w środku prosty i elegancki.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1152/407elixir-05.jpg',600,443) ) |
| --- | 407 Elixir wyposażono w sześciocylindrowy silnik wysokoprężny 2,700cc Hdi, który osiąga moc około 200 KM. Jednostka ta, jeszcze nie produkowana, jest jak najbardziej realną zapowiedzią doskonałych silników, jakie produkuje spółka PSA Peugeot Citroen oraz Forda. Dość powiedzieć, że silniki wysokoprężne V6 produkowane wspólnie z fordem będą w przyszłym roku napędzać nie tylko flagowe Fordy, Peugeoty i Citroeny, ale i Jaguary.
Choć wersja produkcyjna 407 będzie bardziej powściągliwa niż Elixir (pewnie zrezygnuje się z 21. calowych obręczy kół i panoramicznego szklanego dachu), dobrze byłoby, gdyby seryjne 407 zachowały oryginalność i dynamikę sylwetki samochodu studyjnego, który oglądać będzie można podczas targów we Frankfurcie.