Następca Lanosa - Daewoo Lacetti
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1095/lecetti-01.jpg',600,401) ) |
| --- | Samochody Daewoo cieszyły się w Polsce niezwykłą popularnością. Sukces jaki w naszym kraju odniosły modele lanos, matiz i tico jest chyba ewenementem na światową skalę. Przecież Koreańczycy deptali po piętach Fiatowi – firmie, która obecna jest na polskim rynku od ponad 70 lat – i wszystko wskazywało na to, że prymat Włochów zostanie obalony. Okazało się jednak, że dalekowschodni kolos ma gliniane nogi – dziś sprzedaż Daewoo w Polsce jest zaledwie niewiele lepsza, niż innych koreańskich firm. Daewoo nie poddaje się jednak tak łatwo, po nowej Nubirze kolej na model kompaktowy. Następca Lanosa będzie nosił z włoska brzmiącą nazwę Lacetti. Samochód będzie można oglądać podczas jesiennych targów samochodowych we Frankfurcie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1095/lecetti-02.jpg',600,401) ) |
| --- | Azjaci nauczyli się wreszcie szanować europejskie kanony estetyczne i techniczne. Uroda aut z Japonii i Koreii nie przyprawia już o ból zębów (pamiętacie różowo zieloną tapicerkę w pierwszych Lanosach). Producenci z Dalekiego Wschodu myśląc poważnie o rynku europejskim, zaczęli projektować samochody specjalnie dla odbiorców ze Starego Kontynentu. Tak było też z Lacetti. Nadwozie nowego Daewoo zaprojektowało studio Ital Design, należące do słynnego Giorgetto Giugiaro. Koreańska firma korzystała już z usług Włochów przy okazji Matiza i Kalosa. Auto wygląda o wiele lepiej niż poprzednik, chociaż - jak przystało na Daewoo – najpiękniejsze nie jest. Układem jezdnym Lacetti zajęli się Brytyjczycy i można się spodziewać, że nowe Daewoo będzie się doskonale prowadzić. Jeżeli jednak Wyspiarze wywiązali się ze swojego zadania tak jak Włosi to podejrzewamy, że Focus nie musi czuć się zagrożony.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1095/lecetti-03.jpg',600,401) ) |
| --- | Nowy kompakt Daewoo będzie samochodem przestronnym. Długość całkowita pojazdu wynosi 4,30m. Udało się wygospodarować dużą przestrzeń na nogi dla pasażerów przednich siedzeń. Niestety bagażnik o pojemności 275l. Trzeba uznać za skromny, choć po złożeniu tylniej kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do 1050l. Do nowego Daewoo będą oferowane trzy nowoczesne jednostki napędowe. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin EURO3, mają dwa wałki rozrządu – DOHC oraz 16 zaworowe głowice. Podstawowa jednostka 1.4 o mocy 92 KM, zapewnia niezłą dynamikę (0-100 km/h w 11,6sek.) oraz prędkość maksymalną – 172 km/h. Silnik 1.6 będzie nieco mocniejszy (109 KM), co pozwoli przyspieszać do 100 km/h w 10,7 sek. Najmocniejsza z oferowanych jednostek, ma pojemność 1.8l. oraz moc 122 KM. Taka odmiana przyspiesza do 100 km/h w 9,5sek. i osiąga prędkość maksymalną 194 km/h. Niestety, przynajmniej początkowo, nie przewidziano wyposażać następcy Lanosa w silniki wysokoprężne.
Wersje z dwoma mocniejszymi silnikami można będzie wyposażyć w czterobiegową przekładnię automatyczną. Standardowo auto posiada pięciobiegową skrzynię manualną. Dokładna lista wyposażenia nie jest jeszcze znana. Wiadomo jednak, że każdy model Lacetti będzie wyposażony w czterokanałowy system ABS, tarczowe hamulce przy wszystkich kołach, cztery poduszki powietrzne oraz trójpunktowe pasy bezpieczeństwa dla każdego z pasażerów. Cena i dokładna data debiutu rynkowego na razie nie jest znana.