Najwyższa w historii sprzedaż Mercedes-Benz
We wrześniu br. Mercedes-Benz sprzedał 142 994 nowych aut. Jest to więcej niż w którymkolwiek wrześniu w historii marki.
Wynik ten jest o 15,9 proc. wyższy w porównaniu z analogicznym miesiącem 2012 r. Dobre rezultaty zanotowano też w całym trzecim kwartale - sprzedano wtedy 368 201 sztuk, o 18 proc. więcej niż przed rokiem. Zasługi należy upatrywać przede wszystkim świetnym wynikom w USA i Chinach. Marka konsekwentnie zwiększa też swoje udziały na rynkach europejskich.
We wrześniu na Starym Kontynencie nabywców znalazło 71 085 nowych Mercedesów (o 14,2 proc. więcej niż przed rokiem). Największe wzrosty zanotowano w Turcji (31,5 proc.), Wielkiej Brytanii (28 proc.) i Rosji (20,1 proc.). Na rodzimym rynku niemieckim trójramienna gwiazda uzyskała 9-proc. udział w rynku i od początku roku pozostaje liderem wśród marek premium. W Polsce we wrześniu sprzedano 505 sztuk (wzrost o 12,2 proc.) a od początku roku 4 584 pojazdy (wzrost o 17,4 proc.).
W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2013 r. Klasa A, Klasa B i Klasa CLA znalazły łącznie 267 467 nabywców (wzrost o 68,3 proc.). Znaczący przyrost sprzedaży odnotowała Klasa E (o 26,3 proc. do poziomu 34 340 sztuk) i SUV-y (o 17,3 proc. do 236 129 sztuk). Od stycznia do września sprzedano 73 782 smartów fortwo (spadek o 6,6 proc.).
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl