Konkurencja dla liderki
Żeby znaleźć najlepszą alternatywę dla obecnej liderki sprzedaży, zaprezentowane samochody oceniliśmy w czterech kategoriach: prowadzenie, praktyczność, osiągi oraz koszty. Nie porównywaliśmy pojazdów tej klasy z nadwoziem jednego rodzaju, jednakowym systemem zasilania czy o zbliżonych mocach. Jedyną wspólną cechą była cena zbliżona do kosztu zakupu lidera sprzedaży.
W kategorii "prowadzenie" braliśmy pod uwagę nie tylko precyzję kierowania autem czy komfort, ale także radość z jazdy. Dlatego najwyższą ocenę w zestawieniu uzyskały zupełnie odmienne od siebie auta: Ford Focus kombi, Alfa Romeo Giulietta, Renault Laguna Grandtour czy Abarth Punto Evo.
W ocenie praktyczności zwracaliśmy uwagę nie tylko na ilość miejsca dla pasażerów i na bagaż, lecz także na funkcjonalność nadwozia, np. liczbę drzwi i schowków czy miejsce dla podróżnych. W "osiągach" głównym kryterium oceny było fabryczne przyspieszenie do "setki". Ilość spalanego paliwa była brana pod uwagę w kategorii "koszty", gdzie zwracaliśmy także uwagę na cenę i wyposażenie.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Mitsubishi Lancer 1.6 MIVEC - Oto mistrz chłodnej kalkulacji