Ford Focus: niedrogi w eksploatacji na co dzień
Focus kombi to bezpośredni rywal Octavii Combi. Ma z pewnością świeższy (debiut wiosną 2011 roku) i ciekawszy design nadwozia. W bezpośrednim porównaniu przestronności kabin wnętrze Focusa ustępuje czeskiej rywalce pod względem pojemności bagażnika (mniejszy o prawie 130 l), a także ilością miejsca dla podróżnych.
Ford jest jednak wykończony lepszymi materiałami, a ponadto ma ciekawszy kokpit. Niestety, osoby decydujące się na podstawowy silnik wysokoprężny i odmianę Ambiente kupią auto pozbawione klimatyzacji i bez możliwości wyposażenia dachu w relingi (dostępne od wersji Trend). Taki Focus będzie miał za to pod maską 95-konnego turbodiesla, który odwdzięczy się naprawdę niskim spalaniem (realne śr. zużycie 5 l/100 km), co przy dużych rocznych przebiegach pozwoli uzyskać konkretne oszczędności.
Do pozostałych atutów Focusa należy bez wątpienia prowadzenie. Dopracowane podwozie pozwala kierowcy czerpać przyjemność z dynamicznej jazdy, a pasażerom gwarantuje komfort podróży.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Mitsubishi Lancer 1.6 MIVEC - Oto mistrz chłodnej kalkulacji