Opancerzone limuzyny
*VIP-owskie salonki zwykle budowane są w sposób pozwalający na bezpieczny transport od czterech do siedmiu osób (wraz z kierowcą). * Wnętrze, oprócz tego, że musi zapewniać maksimum komfortu, jest jednak podporządkowane kwestiom bezpieczeństwa. Auto musi pomieścić w sobie systemy wentylacyjne, gaśnicze, niejednokrotnie również medyczne, pozwalające na udzielenie pierwszej pomocy pasażerom.
Zdarza się, że samochody na życzenie klientów wyposażone są także w systemy obronne, broń na pokładzie, a ich konstrukcja przystosowana jest do tego, by prowadzić wymianę ognia z napastnikami, chroniąc jednocześnie osoby znajdujące się wewnątrz pojazdu.
Zakup tego typu samochodów to koszty liczone w setkach tysięcy euro, w przypadku aut o specyfikacji B9. Wszystko naturalnie zależy od poziomu zabezpieczenia i wyposażenia oraz liczby zamawianych egzemplarzy. W przypadku aut budowanych przez firmy zewnętrzne w oparciu o seryjne modele, to przeróbkę nowej limuzyny w klasie B7 można zamówić za kwotę około 50 tys. dolarów. Ale to wersja bazowa i zbliżenie jej do poziomu zabezpieczeń aut "fabrycznych" będzie oznaczało wydatek minimum 100 tys. USD.
Borys Czyżewski