W styczniu świat obiegła informacja o najtańszym samochodzie świata (TATA Nano)
. Pojazd produkowany w Indiach będzie kosztował na rynku lokalnym 2 500 dolarów, co faktycznie jest najniższą ceną na świecie. Jednak dziennikarze chińscy postanowili zrobić przegląd własnego rynku i znaleźć jeszcze tańszy samochód. Ich poszukiwania zakończyły się na Jiangnan Alto.
Oto kilka danych technicznych pojazdu:
- wymiary zewnętrzne 3300×1405×1410 mm
- rozstaw osi 2 175 mm
- opony 145/70 R12
- masa własna 645 kg
Samochód może być wyposażony w jeden z dwóch silników benzynowych - trzycylindrowy 0,8 litra (44 KM, 60 Nm) oraz czterocylindrowy 1,1 litra (52 KM, 83 Nm). Za przeniesienie napędu odpowiada czterobiegowa manualna skrzynia biegów.
Bazowa wersja auta z jednostką 0.8 wyceniona została w salonie na 3 260 dolarów, ale dealer oferuje upust w wysokości 5%, co pozwoliło obniżyć cenę do 3 097 dolarów. To oczywiście więcej o blisko 600 dolarów niż TATA Nano, jednak samochód ma w standardzie radio, klimatyzację i ABS. W przypadku doliczenia tych opcji, cena samochodu z Indii okazuje się wyższa.
Warto podkreślić, że Jiangnan Alto ma jeszcze inne atuty. Dziennikarze jednak nie spoczęli na laurach i udowodnili, że identyczny model produkowany w Indiach - Marutii 800 - kosztuje tam 5 000 dolarów, czyli blisko 40% więcej niż jego bliźniaczy model wytwarzany w Chinach.
Firma Jiangnan (South of the River) Machinery Works została utworzona w 1952 roku i była znana jako jeden z największych chińskich producentów broni. Produkcja limitowanej serii modelu Jiangnan JHN 710 (później JNJ 7050) rozpoczęła się w 1988 roku. Od 1990 rozpoczęto licencyjną produkcję Suzuki Alto pod marką Jiangnan. Później do oferty dołączyły modele Demon, Tongtian Glow, City Spirit oraz Fengguang. W styczniu 2007 roku firma została wykupiona przez Zotye Auto, która kontynuuje produkcję Jiangnan Alto.
Źródło: Samar, Autochiny.pl