Najtańsze w eksploatacji
Oto przygotowane przez niemiecki ADAC zestawienie modeli, które mają najniższe koszty eksploatacyjne w klasie niższej-średniej.
Dodano tu kalkulację średnich kosztów utrzymania w ciągu miesiąca oraz obrazowo w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr, uwzględniając takie elementy składowe jak cena kupna, proces utraty wartości, opłaty i ubezpieczenie, serwisowanie, ogumienie oraz wydatki na paliwo (przy założeniu, że w ciągu czterech lat pojazd pokonuje rocznie dystans 15 000 km).
W nawiasie podano kolejno takie informacje jak:
- cena wersji podstawowej w EUR
- miesięczne koszty eksploatacyjne (w EUR)
- koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr (w eurocentach)
Oto pierwsza dziesiątka modeli w klasie niższej-średniej, które na podstawie wyliczeń ADAC mają najniższe koszty eksploatacyjne (stan październik 2010):
- Łada Priora 2171 1.6 16V LPG (12 340; 400; 32,2)
- Dacia Logan MCV 1.4 (7 990; 407; 32,6)
- Honda Insight 1.3 (19 950; 437; 35,0)
- Renault Kangoo dCi 75 FAP Authentique (16 350; 440; 35,2)
- Opel Astra 1.3 CDTI ecoFlex Selection DPF (19 390; 441; 35,3)
- Fiat Doblo 1.4 T-Jet 16V Natural Power Dynamic (19 850; 442; 35,4)
- Toyota Auris 1.4 D-4D DPF (18 250; 444; 35,5)
- Ford Focus 1.6 TDCi DPF Concept (18 500; 445; 35,6)
- Citroen C4 HDi 90 FAP Attraction (18 700; 445; 35,6)
- Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline (17 225; 446; 35,7)
Dacia Logan MCV ma wśród wymienionych wyżej modeli najniższą cenę zakupu (7 990 EUR). Samochodem, który dysponuje najmocniejszym silnikiem jest Fiat Doblo 1.4 (88kW).
Łada Priora to jedyny w omawianej grupie pojazd, który zasilany jest gazem płynnym LPG, natomiast samochód marki Fiat korzysta z gazu ziemnego. Reszta to auta zasilane benzyną (Super za 1,40 EUR/litr) lub olejem napędowym (1,20 EUR/litr).
Źródło: Samar.pl