Najszybszy w Polsce Lancer Evo VII
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8866/lancer-evo-7-boyowy-02.jpeg',550,367) ) |
| --- | Polski przedstawiciel marki Mitsubishi postanowił pochwalić się samochodem wyczynowym, który na bazie modelu Lancer Evolution VII przygotowała katowicka firma Moto. Przygotowany przez Moto i startujący w barwach firmy InkTec - Lancer Evolution VII Boyowy, ustanowił nowy rekord Polski w wyścigach ¼ mili rezultatem 9.773 sekundy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8866/lancer-evo-7-boyowy-04.jpeg',550,367) ) |
| --- | W Polsce coraz większą popularnością cieszą się wyścigi ¼ mili, co jest zrozumiałe ze względu na ubóstwo prawdziwych torów wyścigowych w naszym kraju. Nie deprecjonuje to jednak ani maszyn, ani uczestników, którzy ścigają się równolegle na krótkim dystansie. Wspomniany Boyowy Lancer Evolution VII zwyciężył w finałowej eliminacji tegorocznych Mistrzostw Polski w klasach Outlaw oraz Turbo Plus.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8866/lancer-evo-7-boyowy-05.jpeg',550,367) ) |
| --- | Firma Moto, koncesjonowany dealer marki Mitsubishi, poddał Lancera Evo VII dość gruntownym przeróbkom. Powiększono otóż pojemność silnika z 2,0 do 2,3 litra, dzięki czemu auto dysponuje mocą maksymalną 658 KM i maksymalnym momentem obrotowym 868 Nm. Zmieniono stopień sprężania, który obecnie wynosi 8,5:1. Zainstalowano kute tłoki firmy Ross osadzone na kutym korbowodzie Crowera. Powiększone zawory pochodzą z firmy Ferea, a koła i wałki rozrządu przygotowała firma HKS. Mechanicy Moto samodzielnie obrobili głowice silnika i wzmocnili blok silnika. Standardową turbosprężarkę zastąpiono Garett’em GT35R.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8866/lancer-evo-7-boyowy-06.jpeg',550,367) ) |
| --- | Przekonstruowano system zasilania paliwem: zainstalowano listwę paliwową AMS, cewki MSD oraz wzmacniacz zapłonu AEM i świece zapłonowe NGK BP9ES. Zastosowane wtryski mają wydajność 1000 cc. Cały system zasilany jest za pomocą pomp paliwowych Walbro. Rekordowy Lancer Evolution VII pracuje na sportowym paliwie ELF Turbo boost o liczbie oktanowej 112. Oprogramowanie jednostki - Electronic Control Unit pochodzi z firmy Autronic. W jej programie zastosowano funkcję podtrzymania ciśnienia doładowania podczas procedury startowej oraz tzw. „flat shift” umożliwiający zmianę biegu bez odjęcia gazu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8866/lancer-evo-7-boyowy-03.jpeg',550,367) ) |
| --- | Jeśli chodzi o zawieszenie, to zmienione zostały półosie, na wyczynowe elementy gwarantujące odpowiednią trwałość. Całe zawieszenie samochodu to torowa konstrukcja Buddy Club, a jego gumowe elementy wyprodukował Powerflex. Pomiędzy seryjną skrzynią biegów o wydłużonych przełożeniach a silnikiem pojawiło się potrójne, karbonowe sprzęgło firmy Exedy. W przednim i tylnym dyferencjale zastosowano mechanizmy różnicowe o zwiększonej sile tarcia (tzw. szpery) Ralliartu, zrezygnowano natomiast z centralnego, aktywnego „dyfra” ACD.
Modyfikacjom poddany został naturalnie także układ hamulcowy. W Boyowym Lancerze wykorzystano wentylowane na obu osiach tarcze hamulcowe Taroxa, (o mniejszej średnicy niż seryjne). Auto porusza się na 15 calowych oponach Hoosier Quick Time Pro.