Trwa ładowanie...
16-12-2009 12:11

Najszybszy SUV świata

Najszybszy SUV świataŹródło: zdjęcie producenta
d1rgy5y
d1rgy5y

Wielkie, czarne felgi, wysokie, kanciaste nadwozie potężny silnik pod maską robią z niego piękną bulwarową terenówkę. Jednak to nie wszystko. Z Mercedesa GLK Brabus zrobił bowiem najszybszego SUVa świata.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Specjaliści udowodnili jego możliwości na włoskim torze Nardo. Brabus GLK V12, którego napędza potężny silnik V12 o pojemności 6.3 l, został rozpędzony do 322,3 km/h. Jak to możliwe w tak mało sportowym samochodzie? Auto rozpędziło się dzięki 750 KM i 1350 Nm, które niemieccy spece wycisnęli z silnika.

Jakby tego było mało, strzałka prędkościomierza w GLK pierwsze 100 km/h przekracza już po 4,2 sek., zaś po 12,8 sek. przekracza już kolejną setkę. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem 5-biegowej przekładni automatycznej, której działanie usprawnia mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Jednak by silnik dysponował takimi możliwościami, spece z Brabusa musieli sporo nad nim popracować. Motor oparty na najnowszej konstrukcji Mercedesa, został całkowicie przekonstruowany. Jego pojemność wzrosła z 5,5 do 6,3 litra. Opracowano również całkowicie nowy układ dwóch turbin z większymi intercoolerami. Spece nie zapomnieli też o układzie wydechowym, który został dostosowany do potrzeb tak potężnego silnika.

d1rgy5y

Co ciekawe, nowe mapy komputera i poprawione oprogramowanie powodują, że auto spełnia normy emisji spalin Euro4. Zmiany, jakie otrzymało auto widać przede wszystkim na zewnątrz. Przedni spoiler auta swój wygląd zawdzięcza długim godzinom spędzonym w tunelu aerodynamicznym firmy. Tam również dopracowano inne elementy bodykitu, które odpowiadają za stabilność pojazdu powyżej 300 km/h.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

GLK V12 porusza się na 22-calowych kołach z lekkich stopów, na które naciągnięto opony o rozmiarze 285/25 ZR 22. Klienci mają do wyboru dwie ze współpracujących z Niemcami firm - Pirelli lub Yokohama. Za przednimi felgami kryją się zaś potężne 380-milimetrowe tarcze hamulcowe z 12-tłoczkowymi zaciskami. Z tyłu zaś założono tarcze o 2 cm mniejsze z 6-tłoczkowymi zaciskami.

Wnętrze najszybszego SUVa świata zostało dostosowane do jego unikanych możliwości. Cała tapicerka została zmieniona na skórzaną i jeśli ktoś sobie życzy firma uzupełnia ją Alcantarą. Kierowca w swoje ręce otrzymuje nową ergonomiczną, multimedialną kierownicę obszytą skórą. Na tablicę rozdzielczą trafił zaś prędkościomierz wyskalowany do 330 km/h.

Chętni na zakup tego wyjątkowo wulgarnego i niesamowitego za razem samochodu powinni się zgłosić do niemieckiej firmy. Powinni mieć również gotowe przynajmniej 397 tys. euro, bowiem od tej kwoty zaczyna się cennik Brabusa GLK V12.

Jakub Wielicki

d1rgy5y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1rgy5y
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj