Najszybszy kabriolet Jaguara: XK-RS
Jaguar przedstawił swój najszybszy model kabrioleta w wersji studyjnej opartej na seryjnie produkowanym modelu XK. Auto jest główną atrakcja Auto Show w Chicago i jest pomyślane głównie chyba właśnie z myślą o lubiących przesadę Amerykanach.
Jaguar XK-RS przygotowany został dzięki współpracy Jaguar North America i pochodzącej z Michigan firmie o wiele mówiącej nazwie Rocketsports Racing. Do napędu służy przekonstruowana jednostka AJ-V8, której pojemność skokową zwiększono z 4,5 do 5 litrów. Silnik uzyskuje teraz moc maksymalną około 550 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Ze względu na tak potężny moment, zrezygnowano ze standardowo montowanej sześcioprzekładniowej skrzyni automatycznej i zastąpiono ją pięciobiegową skrzynią manualną. Udało się rozłożyć masę pomiędzy przednią i tylną oś w idealnej proporcji 50 do 50.
Jaguar XK-RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna sięga 330 km/h. Ponieważ XK-RS powstał we współpracy z firmą Rocketsports Racing, prawdopodobnie może ona na zlecenie specjalne przygotować kolejne egzemplarze tego niezwykłego Jaguara. Jednak wolno wątpić, czy rozwiązania XR-RS wpłynął jakkolwiek na rajdowe właściwości seryjnie montowanych Jaguarów. Najprawdopodobniej, studyjny Jaguar właśnie prezentowany podczas Auto Show w Chicago, został stworzony ze względu na potrzeby usportowienia wizerunku tej szacownej marki na amerykańskim rynku. ...i tylko szkoda trochę, że marka tak niegdyś zasłużona w rajdach, jak Jaguar musi wspierać się współpracą z obcą firmą tuningową, by przedstawić auto wyczynowe.