1994-1998: McLaren F1 - 372 km/h
Drogowy McLaren F1 to było wydarzenie w świecie motoryzacji.
Supersamochód z Woking jest dziełem Gordona Murraya, któremu udało się namówić na jego produkcję szefa firmy - Rona Dennisa. Do napędu ważącego 1138 kg. auta wykorzystano jednostkę V12 o poj. 6,1 l. i mocy 627 KM, pochodzącą od BMW.
W biciu rekordu (należącego wówczas do Jaguara XJ220 - 342,7 km/h), wzięło udział auto z limiterem, ustawionym na maksymalne 7500 obr./min. Mimo tego, wynik "Jaga" został zmieciony z podium i McLaren mógł szczycić się tytułem najszybszego, seryjnego samochodu świata. Ale nieoficjalnie, w 1998 roku, Andy Wallace rozpędził pięcioletni już wówczas prototyp F1 (oznaczony jako XP5) do 391 km/h, kręcąc silnik do 8300 obr./min. Po próbie kierowca stwierdził, że przy nieco poprawionym stopniowaniu skrzyni i założeniu 7 biegu, auto pojechałoby jeszcze szybciej.