Najszybsza Impreza świata: Subaru WRX STi WR1
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7746/impreza-wr1-01.jpg',600,450) ) |
| --- | Fuji Heavy Industries, producent samochodów marki Subaru, przygotował specjalną edycję swego najbardziej chyba udanego modelu, Imprezy. Model noszący oznaczenie WRX STi WR1 wyprodukowany zostanie zaledwie w pięciuset egzemplarzach, z których każdy watr będzie około 55 tys dolarów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7746/impreza-wr1-02.jpg',600,450) ) |
| --- | Wersja WR1 Subaru Imprezy WRX Sti uczcić ma zeszłoroczne zwycięstwo odniesione w World Rally Championship przez Pettera Solberga, jadącego oczywiście Subaru Imprezą. Z racji tej szczególnej okazji, Imrezie przydano nieco mocy, by wzrosła ona do 320 KM. WRX STi WR1 przyspiesza dzięki niej od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,25 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 249 km/h. Moc maksymalna osiągana jest przy 5,8 tys obr/min, natomiast maksymalny moment obrotowy 420 NM przy 4 tys obr/min. Dla porównania, standardowa Impreza WRX Sti ma moc maksymalną 265 KM@6 tys obr/min i maksymalny moment 343@4 tys obr/min. By tak znacząco poprawić osiągi, zwiększono pojemność silnika z dwóch, do dwóch i pół litra. Z jednego litra pojemności uzyskuje się więc moc ponad 130 KM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7746/impreza-wr1-03.jpg',600,450) ) |
| --- | Szczególną atrakcją wersji WR1 Subaru Imprezy WRX Sti, jest system DCCD (driver controlled centre-differential) – dzięki któremu kierowca może regulować rozdział mocy przenoszonej na obie osie. Standardowe proporcje (30 przód : 70 tył), można zmienić aż do niemal równego rozdziału mocy (45 przód : 55 tył). System powraca do ustawienia standardowego każdorazowo przy rozruchy silnika. Impreza WR1 wyposażona jest w hamulce Brembo o tarczach 330 mm z przodu i 305 mm z tyłu, które współpracują z czterokanałowym systemem ABS. Z tyłu i z przodu zamontowano osiemnastocalowe felgi i opony o szerokości 225 mm.