Kei cary
W przypadku małych japońskich samochodów trudno wyróżnić jeden model, ale warto przyjrzeć się całej kategorii. Auta typu kei car powstały podczas powojennego kryzysu, gdy rząd chcąc pobudzić przemysł i gospodarkę, wprowadził specjalne przepisy zmniejszające opłaty na małe pojazdy - osobowe i użytkowe.
Aktualnie samochody zaliczane do kategorii kei car muszą mieć maksymalnie 3,4 m długości, 1,48 m szerokości i 2 m wysokości, a ich silnik nie może przekraczać pojemności 660 cm3 i mocy 64 KM. Wśród pojazdów tego typu znajdziemy zarówno typowe auta miejskie, jak i sportowe kabriolety, microvany, a nawet samochody dostawcze. Są one nie tylko tanie, ale też idealnie sprawdzają się w ciasnych japońskich metropoliach. Czy zatem równie dobrze radziłyby sobie w Europie? Przykład dużo droższego Smarta pokazuje, że prawdopodobnie tak. W wielu miastach Starego Kontynentu brakuje miejsca, a zdecydowanie niższa cena japońskich aut mogłaby być zachęcająca.