Hindustan Ambassador
Wśród samochodów, które stały się symbolami krajów swojego pochodzenia nie można zapomnieć o indyjskim Hindustanie Ambassadorze. Model ten produkowany był od 1958 roku i bazował na dwa lata starszym Morrisie Oxfordzie series III, który był ewolucją drugiej serii z 1954 roku. Mimo sporej popularności w rodzimej Wielkiej Brytanii, model ten stał się prawdziwym hitem dopiero po przeszczepieniu na rynek indyjski. Już pod marką Hindustan stał się najchętniej kupowanym samochodem w tym azjatyckim kraju.
Ambassador stał się nie tylko ulubionym samochodem rodzinnym Hindusów, ale też najczęściej spotykaną taksówką. To właśnie te auta pomalowane na żółto stały się wizytówką Indii. Mimo archaicznej stylistyki, słabych silników i przestarzałej konstrukcji, produkt firmy Hindustan Motors przez kolejne dziesięciolecia cieszył się ogromną popularnością. Jak widać w krajach rozwijających się cena znaczy niemal wszystko - i nie chodzi tu jedynie o koszt zakupu, ale też późniejszych napraw i części. Ten słynny samochód na pewno nie mógłby być tak długo produkowany w bogatych krajach, ale w Indiach był oferowany aż do 2014 roku, gdy mimo prób unowocześnienia, zainteresowanie Hindustanem Ambassadorem spadło niemal do zera.
sj, moto.wp.pl