Najoszczędniejsza limuzyna na świecie
Jak podał Mercedes-Benz, Klasa E 300 BlueTEC Hybryd według wstępnych danych będzie miała średnie zużycie paliwa na poziomie 4,2 l/100 km. Średnia emisja CO2 wynosi 109 g/km.
Mercedes-Benz kontynuuje hybrydową ofensywę. Nową Klasę E 300 BlueTEC Hybrid wprawia w ruch 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm, połączony z motorem elektrycznym o mocy 27 KM i momencie 250 Nm. Efekt? Średnie zużycie oleju napędowego na poziomie zaledwie 4,2 l/100 km.
Także benzynowa V-szóstka o mocy 306 koni i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm pod maską Klasy E 400 Hybrid korzysta z pomocy 27-konnego silnika elektrycznego.
- Dzięki technologii modułowej będziemy mogli szybko rozbudować ofertę o kolejne modele z napędem hybrydowym - wyjaśnia Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG ds. badań i szef Mercedes-Benz Cars Development. - Śledząc zróżnicowane wymagania na światowych rynkach, jesteśmy w stanie zaoferować klientom dokładnie takie auta, jakich potrzebują. Hybrydowe Klasy E mają mniejszy apetyt na paliwo i nie tracą przy tym nic ze swojej dynamiki czy komfortu.
Nowe modele nie wymagają od swoich pasażerów jakichkolwiek kompromisów, gdy idzie o przestrzeń w kabinie czy miejsce na bagaż. Elastyczność modułowej technologii hybrydowej pozwala na wykorzystanie jej elementów w różnych modelach, przeznaczonych zarówno do ruchu lewo-, jak i prawostronnego, a dodatkowe koszty związane z zastosowaniem hybrydowego układu napędowego są ograniczone.
Nowe modele hybrydowe zadebiutują podczas salonu samochodowego w Detroit (14-22 stycznia 2012) i trafią do sprzedaży w ciągu najbliższego roku. Klasa E 300 BlueTEC Hybrid początkowo będzie sprzedawana w Europie, natomiast Klasa E 400 Hybrid najpierw pojawi się na rynku amerykańskim, a później w Japonii i Chinach.
(źródło: samar.pl)