Trwa ładowanie...
10-10-2005 14:09

Najnowszy Lexus LS430 – już w sprzedaży

Najnowszy Lexus LS430 – już w sprzedaży
d4n3waw
d4n3waw

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1389/ls430-01.jpg',600,448) ) |
| --- | Można już zamawiać najnowszą, trzecią generację produkowanej od 10 lat flagowej limuzyny marki Lexus. Wygląd tego auta pozostał nadal tak konserwatywnie powściągliwy, że trudno dostrzec wizualne różnice w porównaniu z poprzednikiem. Producent zapewnia jednak, że nowy Lexus LS430 jest ładniejszy, przyjemniej się prowadzi i jest bezpieczniejszy.
Nie oceniając walorów estetycznych Lexusa zauważyć musimy, że zmiany wyglądu... są praktycznie niezauważalne. Nieznacznie ponoć wygładzono kontury nadwozia i przydano nieco dynamicznego wyrazu montując pięcioramienne aluminiowe felgi. Z tyłu zainstalowano szybko reagujące lampy LED. Wewnątrz też niewiele się zmieniło. Są nowe kolory tapicerki, ale trudno to uznać za zmianę modelu. Jedyne novum, to 7-calowy, sterowany dotykiem ekran LCD oraz system kontroli nawigacji rozpoznający komendy głosowe.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1389/ls430-02.jpg',600,416) ) |
| --- | Silnik LS430 pozostał ten sam, lecz nieco unowocześniony, dzięki czemu zapewnia teraz lepsze osiągi. W poprzedniej wersji Lexus przyspieszał od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy, teraz robi to zaledwie w 6,3 sekundy. Parametry świetne wręcz, jak na tak olbrzymią limuzynę. 4,3 litrowy silnik V8 wytwarza zaledwie 207 kW (281 KM) przy 5,600 obr/min oraz 417 Nm przy 3,500 obr/min. Co ciekawe, moc 281 KM uzyskaną z pojemności 4,3 litra uznać można za raczej skromną. Widać wyraźnie, ze producent ustawił charakterystykę silnika wprost do napędzania ciężkiej limuzyny. Maksymalna wartość mocy ma mniejsze znaczenie, niż wysoki moment obrotowy uzyskiwany w możliwie szerokim zakresie obrotów silnika. Silnik LS430 współpracuje z nową sześcioprzekładniową automatyczną skrzynią biegów.

d4n3waw

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1389/ls430-03.jpg',600,504) ) |
| --- | Prócz ładniejszego wyglądu producent obiecuje większa przyjemność z jazdy i większe bezpieczeństwo. Lepsze właściwości jezdne można tłumaczyć montowanym teraz seryjnie zawieszeniem pneumatycznym. Jednak jako, że już wcześniej to zawieszenie było instalowane, tyle, że za dopłata, zmiana dotyczy cennika, a nie samego samochodu. W dziedzinie bezpieczeństwa dołożono wszelkich starań. Zamontowano aż 10 poduszek powietrznych, w tym po raz pierwszy poduszki chroniące kolana kierowcy i pasażera. Zainstalowano ponadto monitoring ciśnienia w oponach i system I-AFS, który kontroluje kierunek każdej z przednich lamp.
Producent reklamuje nowy pojazd hasłem: „Nowy Lexus LS430 - połączenie perfekcji z pasją”. Wolno przypuszczać, ze nowy Lexus jest istotnie iście perfekcyjnie skonstruowany i wykonany. Czy jednak rzeczywiście tej perfekcji towarzyszy pasja? ...To pozostawiamy ocenie czytelników. Łącznie, za tę perfekcję i pasję zapłacić trzeba 84600 uero.

d4n3waw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4n3waw
Więcej tematów