Trwa ładowanie...
19-05-2011 12:27

Najlepszy silnik roku 2011

Najlepszy silnik roku 2011Źródło: zdjęcie producenta
d1e8fq4
d1e8fq4

Rozstrzygnięto kolejną edycję konkursu na najlepszy silnik roku. Dotychczasowi liderzy po raz kolejny potwierdzili jakość swoich produktów. W tym roku nagrody we wszystkich kategoriach podzielili między siebie Włosi i Niemcy. To pierwszy raz, kiedy 76 dziennikarzy (między nimi jeden Polak) z 36 krajów wyróżniło silniki tylko z jednego regionu świata.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Po zeszłorocznych wyróżnieniach tym razem Fiat zdobył wszystkie najważniejsze nagrody. Mały silnik 0.9 wyposażony w turbinę zdobył tytuł silnika roku, najlepszego silnika debiutującego w tym roku oraz tytuł najbardziej ekonomicznej jednostki. Montowany w Fiatach 500 i 500C silnik to niewielka dwucylindrowa konstrukcja nazwana TwinAir. Produkuje on 85 KM, a jak informuje producent - spala jedynie 4,1 l/100km w cyklu mieszanym. Drugie miejsce zajął zwycięzca dwóch poprzednich edycji konkursu, czyli jednostka Volkswagena 1.4 TSI Twincharger. Jest to wyraźna sugestia, że niewielkie silniki benzynowe wyposażone w turbosprężarki, stają się najważniejszymi jednostkami dla europejskich samochodów miejskich.

Niespodzianką może być zdobywca trzeciego miejsca w głównej kategorii. Zajął je silnik 4.5 V8 znany z Ferrari 458 Italia (ta sama jednostka zdobyła też tytuł silnika o najlepszych osiągach). Sędziowie docenili fakt, że z takiej pojemności włoscy inżynierowie wycisnęli 570 KM zachowując przy tym bardzo korzystny przebieg momentu obrotowego.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Tegoroczna edycja konkursu jest pierwszą, w której nie wyróżniono żadnego silnika zaprojektowanego przez Japończyków. Zdecydowana dominacja europejskich jednostek na pewno jest spowodowana składem jury, jednak nie tylko. Łatwo zauważyć, że głównym kryterium wyboru była wydajność silników, a na tym polu niemieccy (a ostatnio też włoscy) producenci stają się zdecydowanymi liderami. Warto zauważyć, że w podobnym zestawieniu przygotowanym przez amerykanów też znalazły się jednostki BMW i VW.

d1e8fq4

Poniżej prezentujemy pozostałe kategorie uwzględniające wielkość silnika.

Najlepszy silnik o pojemności poniżej 1 litra:
Fiat 875cc TwinAir (Fiat 500)

Najlepszy silnik o pojemności 1-1,4 litra:
Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Touran, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza/Cupra, Alhambra, Audi A1)

Najlepszy silnik o pojemności 1,4-1,8 litra:
BMW 1.6 4-cylindrowy turbo (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Mini Works, Clubman Works)

d1e8fq4

Najlepszy silnik o pojemności 1,8-2,0 litra:
BMW 2.0 twin-turbo diesel (BMW 123d, X1)

Najlepszy silnik o pojemności 2,0-2,5 litra:
Audi 2.5 5-cylindrowy turbo (Audi TT RS, RS3)

Najlepszy silnik o pojemności 2,5-3,0 litra:
BMW 3.0 DI twin-turbo (BMW 135i, 1 M Coupe, 335i, 535i, X3 35i, X5 35i, X6 35i, Z4, 640i, 740i)

Najlepszy silnik o pojemności 3,0-4,0 litra:
BMW 4.0 V8 (BMW M3)

Najlepszy silnik o pojemności ponad 4 litry:
Ferrari 4.5-litre V8 (Ferrari 458 Italia)

(źródło: samar.pl)

sj

d1e8fq4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1e8fq4
Więcej tematów