Trwa ładowanie...
Moto Target
09-05-2007 14:53

Najlepszy silnik na świecie pracuje w BMW 335i

Najlepszy silnik na świecie pracuje w BMW 335i
d6y8xdh
d6y8xdh

Audi, Mercedes i inni - czapki z głów! Ogłoszono wyniki międzynarodowego konkursu International Engine of the Year 2007. BMW zwyciężyło w siedmiu z dwunastu kategorii.

Można dyskutować o nietrafionej stylistyce lamp tylnych w serii 3 sedan, czy nadmiarze elektronicznych systemów wyręczających kierowcę w BMW M5. Ale co do jednego należy być pewnym. Konstruktorzy z BMW po raz kolejny udowodnili konkurencji, że w kwestii silników, nie ma lepszych, od tych montowanych w samochodach BMW.

Przedstawiamy Państwu zwycięzców International Engine Of The Year 2007 w poszczególnych kategoriach:

Najlepszy nowy silnik 2007 – BMW 3.0 Twin Turbo (335i, 335ci)

d6y8xdh

Najbardziej ekonomiczny silnik 2007 – Toyota 1,5 litra Hybrid (Prius)

Najlepszy silnik o wysokich osiągach 2007 – BMW 5,0 V10 (M5, M6)

Najlepszy silnik do jednego litra – Toyota 1,0 litra (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroen C1)

Najlepszy silnik od 1,0 do 1,4 litra – VW 1,4 litra Twincharger (Golf, Touran, Jetta)

Najlepszy silnik od 1,4 do 1,8 litra – BMW-PSA 1,6 litra Turbo (MINI, Peugeot 207)

Najlepszy silnik od 1,8 do 2,0 litra – VW 2,0 Turbo (Golf, Audi A3, A6, Seat Leon, Skoda Octavia)

d6y8xdh

Najlepszy silnik od 2,0 do 2,5 litra – BMW 2,5 litra (325, 525, X3, Z4)

Najlepszy silnik od 2,5 do 3,0 litra – BMW 3,0 Twin Turbo (335i, 335ci)

Najlepszy silnik od 3,0 do 4,0 litra – Porsche 3,6 litra Turbo (911)

Najlepszy silnik powyżej 4,0 litra – BMW 5,0 litra V10 (M5, M6)

oraz International Engine of the Year – BMW 3,0 litra Twin Turbo (335i, 335ci)

Jak widać po wynikach dziewiątej edycji konkursu BMW ma powody do dumy, tym bardziej, że już trzeci raz z rzędu trzylitrowe 6-cylindrowe jednostki z Monachium są niepokonane. Również Volkswagen może czuć się zwycięzcą. Ich 1,4 litrowy podwójnie doładowany silnik zbiera jak najlepsze opinie w międzynarodowych testach wśród dziennikarzy, a dwulitrowej jednostce TFSI montowanej między innymi w Golfie GTI nie można odmówić temperamentu.

Źródło: Engine Technology International Magazine, informacja: Mototarget

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj