Najlepszy silnik na świecie pracuje w BMW 335i
Można dyskutować o nietrafionej stylistyce lamp tylnych w serii 3 sedan, czy nadmiarze elektronicznych systemów wyręczających kierowcę w BMW M5. Ale co do jednego należy być pewnym. Konstruktorzy z BMW po raz kolejny udowodnili konkurencji, że w kwestii silników, nie ma lepszych, od tych montowanych w samochodach BMW.
Przedstawiamy Państwu zwycięzców International Engine Of The Year 2007 w poszczególnych kategoriach:
Najlepszy nowy silnik 2007 – BMW 3.0 Twin Turbo (335i, 335ci)
Najbardziej ekonomiczny silnik 2007 – Toyota 1,5 litra Hybrid (Prius)
Najlepszy silnik o wysokich osiągach 2007 – BMW 5,0 V10 (M5, M6)
Najlepszy silnik do jednego litra – Toyota 1,0 litra (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroen C1)
Najlepszy silnik od 1,0 do 1,4 litra – VW 1,4 litra Twincharger (Golf, Touran, Jetta)
Najlepszy silnik od 1,4 do 1,8 litra – BMW-PSA 1,6 litra Turbo (MINI, Peugeot 207)
Najlepszy silnik od 1,8 do 2,0 litra – VW 2,0 Turbo (Golf, Audi A3, A6, Seat Leon, Skoda Octavia)
Najlepszy silnik od 2,0 do 2,5 litra – BMW 2,5 litra (325, 525, X3, Z4)
Najlepszy silnik od 2,5 do 3,0 litra – BMW 3,0 Twin Turbo (335i, 335ci)
Najlepszy silnik od 3,0 do 4,0 litra – Porsche 3,6 litra Turbo (911)
Najlepszy silnik powyżej 4,0 litra – BMW 5,0 litra V10 (M5, M6)
oraz International Engine of the Year – BMW 3,0 litra Twin Turbo (335i, 335ci)
Jak widać po wynikach dziewiątej edycji konkursu BMW ma powody do dumy, tym bardziej, że już trzeci raz z rzędu trzylitrowe 6-cylindrowe jednostki z Monachium są niepokonane. Również Volkswagen może czuć się zwycięzcą. Ich 1,4 litrowy podwójnie doładowany silnik zbiera jak najlepsze opinie w międzynarodowych testach wśród dziennikarzy, a dwulitrowej jednostce TFSI montowanej między innymi w Golfie GTI nie można odmówić temperamentu.
Źródło: Engine Technology International Magazine, informacja: Mototarget