Najlepsza sprzedaż aut dostawczych od grudnia 1999 r.
W listopadzie sprzedano w Polsce 4 tys. 144 samochody dostawcze, o 23,96 proc. więcej w porównaniu do roku ubiegłego i o 11,1 proc. więcej stosunku do października br. Jest to najlepszy rezultat od grudnia 1999 roku - podał instytut Samar, monitorujący rynek.
Od początku roku sprzedano w Polsce 35 445 nowych samochodów dostawczych, tj. o 13,16 proc. (4122 sztuki) więcej niż w ubiegłym roku.
Najchętniej kupowaną marką jest Fiat, do którego należy 20,47 proc. krajowego rynku. W ciągu jedenastu miesięcy sprzedano 7 255 pojazdów dostawczych tej marki, o 3,1 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Renault - ze sprzedażą 4785 aut (o 52,34 proc. więcej niż przed rokiem), Volkswagen - 4 470 (mniej o 4,57 proc.), Ford - 3 262 (wzrost o 1,27 proc.), Peugeot - 2 545 aut (wzrost o 7,57 proc.), Mercedes 2 331 (spadek o 0,93 proc.), Citroen - 2 173 (wzrost o 44,29 proc.), Opel - 2 100 osób (spadek o 2,46 proc.), Nissan - 1 389 (wzrost o 315,87 proc.), Intrall - 1 260 (spadek o 19,49 proc.).