Trwa ładowanie...
14-06-2011 13:19

Najdroższe auta w Polsce - prosto z salonu!

Najdroższe auta w Polsce - prosto z salonu!Źródło: zdjęcie producenta
d2yrwgi
d2yrwgi

Polska się zmienia. Minęło już ponad dwadzieścia lat od czasów transformacji i wszystko wskazuje na to, że powoli doganiamy bardziej rozwiniętą Europę na zachód od Odry. Świadczą o tym również modele samochodów jakie można kupić w naszym kraju.

(fot. PAP/Grzegorz Michałowski)
Źródło: (fot. PAP/Grzegorz Michałowski)

Przedstawiamy listę najdroższych modeli jakie można nabyć w Polsce. Tak zwyczajnie, wchodząc do salonu sprzedaży i odbierając swoje nowe auto. Nie bierzemy pod uwagę aut specjalnie sprowadzanych i zamawianych przez niezależnych przedstawicieli.

Nie dziwi, że po niemal dwudziestu latach do Polski zawitały wreszcie najdroższe marki świata z Ferrari, Astonem Martinem czy Bentley'em na czele. W końcu, jak w przypadku ostatniej z tych trzech wymienionych marek, Bentley oficjalnie znajduje się już praktycznie w całym bloku wschodnim z Estonią, Litwą, Ukrainą czy Rumunią włącznie! Jak świadczą statystyki, rynek szeroko rozumianych dóbr luksusowych w naszym kraju wynosi około 30 mld PLN. I cały czas ma tendencję wzrostową.

(fot. PAP/Grzegorz Michałowski)
Źródło: (fot. PAP/Grzegorz Michałowski)

Wydaje się również, że spowolnienie gospodarcze jakie nas spotkało, niekoniecznie przełożyło się na zmniejszoną sprzedaż aut luksusowych. Egzemplarze znajdują swoich nabywców, i to w dość dobrym tempie. Na rynek wejdą też niebawem nowi gracze, w tym włoskie Maserati i prawdopodobnie - brytyjski Rolls-Royce. Choć najdroższe marki aut muszą zadowolić się sprzedażą na poziomie kilkunastu, czy góra kilkudziesięciu sztuk rocznie, to jak widać interes się opłaca. Marża jest znacznie wyższa niż w przypadku aut popularnych. Dochodzą do tego też bajońskie kwoty serwisowania takiego auta. Jeżeli producent posiada odpowiednią renomę i prestiż, klienci przyjdą sami. Doskonale widać to na naszych polskich ulicach.

Infiniti FX50 S Premium - 334 735 zł

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Infiniti - marka starająca się od kilku miesięcy zawojować i zamieszać w europejskim kotle samochodów luksusowych, posiada w swojej gamie kilka wyjątkowych modeli. Najdroższym jest model SUV FX50 S Premium. Kosztuje 334 735 zł, czyli stosunkowo niewiele jak na towarzystwo z tego zestawienia.

Nissan GT-R Black Edition - 438 700 zł

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Nissan raczej nie jest kojarzony z klasą premium. A z pewnością nie z klasą premium z najwyższej półki. Posiada jednak jeden model, który powoduje gęsią skórkę na całym ciele i choć kosztuje 438 700 zł, to i tak wydaje się prawdziwą "okazją dnia"! To oczywiście jeden z szybszych seryjnych samochodów dostępnych w Polsce, czyli model GT-R, w tym wersję Black Edition. Osiągi godne Porsche 911 Turbo, tyle że o połowę tańsze!

Corvette C6 2009 Z06 427 Limited Edition - 599 333 zł

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Chevrolet nie zagościł w tym zestawieniu, choć powinien. Jednak polityka sprzedaży modelu Corvette powoduje, że mamy do czynienia z "osobną" marką Corvette. Za prawie 600 000 zł pod dom możecie podjechać w nowej, sportowej i potwornie mocnej wersji Z06 427 Limited Edition. Nie wiemy, czy można nabyć w Polsce topową wersję ZR-1, ale jeżeli tak, to z pewnością cena powinna wynieść około pół miliona złotych. A w Stanach 650 konna ZR-1-ka kosztuje tylko 100 tys. dolarów! Co ciekawe, najtańszą Vettę można już mieć za około 350 000 zł.

Range Rover S/C Autobiography - ok. 620 000 zł

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

To małe zaskoczenie. Range Rover, czyli jedna z najbardziej cenionych luksusowych terenówek wcale nie wygląda na tak drogą - ale jest droga i to bardzo. Jej topowa wersja kosztuje bowiem aż 620 000 zł. Z pewnością jednym z elementów, który sprawia, że tyle kosztuje, jest ten sam silnik który znajdziemy w Jaguarze XJ, czyli 510 konna V8-ka z doładowaniem. Co interesujące, za nieco mniej można podróżować wersją z motorem wysokoprężnym. Ale tylko "nieco mniej".

d2yrwgi

Lexus LS 600h L Superior - 647 300 zł

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Lexus, to tak naprawdę jedyna japońska marka, której udało się zadomowić w świadomości Europejczyków jako producentowi aut ekskluzywnych. Acura padła, przed Infiniti jeszcze długa droga, a Lexus już stawiany jest na równi z BMW, Mercedesem, Jaguarem czy Audi. Za prawie 650 000 zł właściciel będzie mógł poczuć się jakby był całkowicie odizolowany od otaczającego go świata! W topowym Lexusie jest moc, jest komfort i prestiż. Ba, posiadając 5-litrowy silnik benzynowy może też udawać, że jest pro-ekologiczny, gdyż LS dysponuje napędem hybrydowym o łącznej mocy 445 KM!

BMW 760Li - 662 800 zł (X6 M ok 500 000 zł)

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Bawarska marka BMW od wielu dekad jest postrzegana przez swoich klientów jako producent prestiżowy. Tak też są skrojone cenniki. Na najwyższej pozycji znajdziemy limuzynę 760Li w przedłużonej wersji, nastawioną raczej na bycie wożonym, niż własnoręczne prowadzenie. Cóż, choć trzeba wydać na nią aż 662 800 zł, to w wyposażeniu opcjonalnym szofera nie znajdujemy. Kolejną pozycją w BMW jest sportowy model, już zdecydowanie nastawiony na przyjemność z prowadzenia, czyli X6 M Power o mocy 555 KM i metką na około 500 000 zł.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Jaguar XJ Supersport 5.0 - 700 000 zł

Kolejna brytyjska marka, kolejne szlacheckie konotacje. Topowym przedstawicielem drapieżnego kota stał się model XJ Supersport 5.0 ze sportowym duchem w postaci potężnego silnika o mocy 510 KM. W tak skrojonym garniturze i z taką mocą pod maską spokojnie może stawać w szranki z niemieckim rywalem spod znaku AMG.

d2yrwgi

Audi R8 5.2 Spyder - 831 000 zł (Audi Q7 V12 TDI 612 400 zł)

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Audi posiada w swojej gamie wyłącznie modele klasy premium. Od najmniejszej A1-ki po supersportowy bolid R8 5.2 V10 z centralnie umieszczonym silnikiem o mocy 525 KM. Nieco droższa wersja Spyder zamyka cennik Audi. O kilka tysięcy taniej można kupić odmianę coupe, a następny w kategorii najdroższych aut tego producenta, to SUV Q7 w wersji V12 TDI, który jest jednocześnie najdroższym dieslem dostępnym w naszym kraju!

Mercedes Klasa S 65 AMG - 1 057 000 zł (CL 65 AMG - 1 054 500 zł; SLS AMG - 859 500 zł)

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Mercedes jest utożsamiany, i to nie tylko w naszym kraju, z całkowitym luksusem. Nie bez przyczyny. To świetne auta, a szczególnie w wersjach AMG potrafią dodatkowo zaoferować potężną dawkę emocji pochodzącą wprost z jednostek napędowych AMG. I tak, za potwornie wyglądającą cenę 1 057 000 zł staniesz się właścicielem topowej wersji S65 AMG z całym zastępem 630 KM w ogromnej limuzynie. Dalej, choć niewiele dalej, z podobnie przerażającą ceną plasuje się wersja coupe, czyli CL65 AMG z tą samą mocą. Kultowy już model SLS AMG stanie w garażu tego, kto wyda na niego "jedynie" 859 500 zł. Okazja!

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Aston Martin DBS - 1 137 698 zł (Rapide 844 786 zł)

Aston Martin DBS zaprezentowany został po raz pierwszy w filmie o najsłynniejszym agencie Jej Królewskiej Mości. James Bond, agent 007 posiadał pod maską 517 KM, pierwszą setkę osiągał w 4,3 sekundy i maksymalnie rozpędzał się do 307 km/h. Identyczne osiągi może mieć każdy z Was, jeżeli jest w stanie wydać ponad milion złotych. DBS zastąpił model Vanquish S. Obecnie to topowa propozycja tej brytyjskiej marki.

Porsche GT2 RS - 1 160 744 (Turbo S - 910 456 zł; Turbo 200 000 EUR; Panamera Turbo S - 200 000 EUR)

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Oczywiście nie mogło zabraknąć Porsche. Na naszym rynku znajduje się już bardzo długo, a jej sprzedaż wygląda bardzo obiecująco, szczególnie po rozszerzeniu oferty i wprowadzeniu takich modeli jak Cayenne czy Panamera. Jednak najdroższym modelem w gamie pozostają prawdziwe, sportowe 911-ki. To wersja Turbo S oraz GT2 RS. Ta druga jest już praktycznie wysprzedana, ale Turbo S zawsze można nabyć. Aby stać się posiadaczem 620 konnej RS-ki trzeba było wydać 1 160 744 zł. Za Turbo S w wersji kabrio o mocy 530 KM i skrzynią PDK zapłacimy 910 456 zł. Najdroższa Panamera to odmiana Turbo S – cena około 200 000 EUR. W ofercie jest także 911 Speedster za milion złotych, tyle że auto jest już wyprzedane.

Ferrari 599 GTB Fiorano - 1 198 886 zł (Italia 944 266)

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Ferrari - w zasadzie nie trzeba nikomu przedstawiać tej firmy. W cenniku świeżo powstałej sieci tej marki w naszym kraju znajdują się takie modele jak California, 458 Italia czy topowa 599 GTB Fiorano. I to właśnie ta ostatnia jest tą najdroższą. Jeżeli pragniesz stać się posiadaczem tego przecudownego, potwornie mocnego i szybkiego auta, musisz liczyć się, że zgodzisz się na wykonanie przelewu bankowego w wysokości około 1 198 886 zł! Za to będziesz dysponował pod stopą stadem aż 620 włoskich, rasowych koni mechanicznych. Automatyczna skrzynia F1 kosztuje prawie 40 tysięcy złotych. Najtańszą opcją posiadania Ferrari jest California - to wydatek 838 865 zł.

d2yrwgi

Bentley Mulsanne - 1 436 216 zł (Arnage 1 255 889 zł; Continental GT 896 050 zł)

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Brytyjska, o szlacheckich korzeniach i luksusowa od niepamiętnych czasów. Bentley wreszcie znalazł się na naszym rynku i bez problemu uplasował się w naszym zestawieniu. Ponad 5,5 metrowa limuzyna Mulsanne to najdroższa propozycja kosztująca kosmiczne 1 436 216 zł! Za tę kwotę otrzymacie wszystko o czym można tylko pomyśleć. Co ciekawe, kolejnym najdroższym w cenniku Bentley'a modelem wcale nie jest Continental, ale kabriolet Arnage, który w zasadzie jest równie kosztowny co Mulsanne, bo kosztuje niecałe 1,5 mln zł! Najdroższy Continental to również niemałe pieniądze - za wersję Supersports wypłacić trzeba 1,2 mln zł.

Maybach 62 S - 2 520 732 zł

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Maybach to niemiecki producent oferujący jedne z najbardziej luksusowych limuzyn jakie świat widział. Szumna reaktywacja marki należącej obecnie do Mercedesa (dokładnie Daimler AG) z biegiem lat straciła nieco pewności siebie. Obecnie modele 57 oraz 62 nie sprzedają się już tak dobrze, a firma Maybach Manufaktur stoi nad przepaścią likwidacji. Jednak w dalszym ciągu można nabyć zdecydowanie ponadprzeciętnie wyposażoną limuzynę 62 S, w której znajdziemy absolutnie wszystko o czym tylko sobie pomyślimy! Jednak cena powoduje, że spotkać Maybacha na naszych drogach to prawdziwy cud. Na metce topowej wersji widnieje kwota 2 520 732 zł. Ceny zaczynają się od 1 877 786 zł, co również - przyznacie - mało nie jest.

Michał Grygier

tb/

d2yrwgi
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2yrwgi
Więcej tematów