Trwa ładowanie...
11-10-2005 10:18

Najdłuższa limuzyna w historii Jaguara: XJ8 LWB

Najdłuższa limuzyna w historii Jaguara: XJ8 LWB
d4n3waw
d4n3waw

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8177/xj8-2005-02.jpg',600,338) ) |
| --- | „Gracja, tempo i wiele przestrzeni” – takie hasło towarzyszy wprowadzeniu na rynek nowej, najdłuższej w historii Jaguara limuzyny oznaczonej XJ8 LWB (long wheelbase). Czy przejęty przez Forda Jaguar, który produkuje juz napędzane dieslami kombiaki jest jeszcze w stanie przyćmiewać elegancją?

Już od pierwszego spojrzenia widać, że Jaguar XJ8 LWB odbiega zasadniczo od wyobrażeń o limuzynach, które wyrobić by sobie można po obejrzeniu „Dynastii”, czy też par młodych przemieszczających się leciwymi, ale monstrualnymi gablotami mającymi naśladować estetykę tego amerykańskiego serialu. Najwyraźniej konstruktorzy Jaguara nie mają kompleksów, bo rozmiary swej limuzyny powiększyli jedynie o tyle, by na tylnej kanapie siedziało się naprawdę wygodnie. ...A właściwie wygodniej się wsiadało i wysiadało, bo właśnie szersze drzwi tylne maj a w tym względzie największe znaczenie.

d4n3waw

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8177/xj8-2005-01.jpg',600,379) ) |
| --- | Jaguar XJ8 LWB wydłużył się jedynie o około 12 cm, i jest cięższy od „normalnego” Jaguara XJ8 o około 25 kg. Dach uniósł się o 7 mm, co tłumaczyć można jedynie chęcią zachowania pięknych proporcji. Zwiększenie wagi o zaledwie 25 kg jest nieznaczące, jeśli chodzi o obciążenie silnika. Tym bardziej, ze nadwozie Jaguara jest i tak lekkie, bo wykonano je z aluminium łączonego nitami – rozwiązanie zaczerpnięte z przemysłu lotniczego. Jednostka nie będzie zatem mieć żadnych problem z nadaniem odpowiedniej dynamiki limuzynie Jaguara. W zależności od rynku, w wersji z przedłużoną płyta podłogową montuje się wolnossące silniki 3,5 (262 KM) lub 4,2 (300 KM), albo też turbodoładowany silnik 4,2 o mocy maksymalnej 390 KM. Nawet przy tak dużej mocy maksymalnej imponuje przyspieszenie od 0 do 100 KM/h, które trwa zaledwie 5 sekund. Wszystkie silniki mają po osiem cylindrów, co nie jest powodem do wstydu, ale i chwały nie przynosi, skoro konkurenci oferują w tej klasie silniki dwunastocylindrowe. W Jaguarze XJ8 LWB
montuje się – jak i w krótszym modelu – sześciobiegowa skrzynie automatyczną.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8177/xj8-2005-03.jpg',600,379) ) |
| --- | Flagowa limuzyna o przedłużonej płycie podłogowej XJ8 LWB kosztuje, zależnie od rynku i wersji wyposażenia – od 70 do 100 tys dolarów. Auto ma dostatecznie dużo zalet, zresztą tak samo jak większość jego konkurentów, by o jego wyborze decydował kaprys, widzimisię, słabość do określonego stylu. Właśnie na ów styl stawia najpewniej Jaguar, bo wysmakowana elegancja, prócz bardzo specyficznego, łączonego nitami aluminiowego nadwozia, jest chyba największym wyróżnikiem tego największego Jaguara.

d4n3waw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4n3waw
Więcej tematów