Najczystsze diesle dla Amerykanów!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12120/tiguan-003-550.jpeg',550,354) ) |
| --- | Od czasu do czasu pojawiają się informacje o wysokoprężnych silnikach Bluetec, które odznaczać się mają niespotykaną czystością w kwestii emisji szkodliwych substancji. Co konkretnie oznacza technika Bluetec i kto ją opracował, skoro kilku różnych producentów ją stosuje?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11897/bluetec2-550.jpeg',550,426) ) |
| --- | Bluetec to porozumienie głównie niemieckich producentów samochodów, bo w projekt zaangażowany jest Volkswagen, Audi i DaimlerChrysler. Jego bezpośrednim celem jest… popularyzacja samochodów z silnikami wysokoprężnymi na rynku USA, czyli największym rynku motoryzacyjnym na świecie. Dotychczas Amerykanie lekceważyli diesle w samochodach osobowych, truck’ach i suv’ach. Jednak ze względu na polityczne uwarunkowania importu ropy, a także rosnącą presję na obniżenie emisji szkodliwych substancji, pojawia się szansa, by waśnie dieslami zdobyć rynek amerykański. Porozumienie przewiduje, że każdy z producentów pod wspólną nazwą BLUETEC będzie pracował nad indywidualnymi rozwiązaniami technicznymi mającymi na celu spełnienie najbardziej surowych norm emisji spalin i będzie swoje rozwiązania samodzielnie wprowadzał na rynek.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12120/tiguan-002-550.jpeg',550,354) ) |
| --- | Volkswagen zaprezentował już nowy diesel 2.0 l Common-Rail z katalizatorem zasobnikowym zastosowano w samochodzie Jetta, spełniającym kalifornijskie normy wg „Tier 2/Bin 5". Normy te uważane są za najostrzejsze na świecie. Pierwsze silniki „Clean TDI” z systemem oczyszczania końcowego z tlenków azotu zostaną zastosowane w samochodach w 2008 roku w USA. W przyszłym roku zadebiutuje też mniejszy brat Tuarega, przedstawiony w formie studyjnej jako Tiguan. Inżynierowie Mercedesa wzięli na tapetę najnowszą klasę C. Pod jej maskę został zainstalowany silnik na miarę... 2015 roku! Wówczas zacznie bowiem obowiązywać norma emisji Euro6, której wszelkie wymagania są spełniane przez czterocylindrowego turbodiesla o pojemności 2,2 litra (400 Nm; 170 KM). A to wszystko przy średnim spalaniu na poziomie... 5,5l/100km!