Renault Megane III
Sytuacja analogiczna, jak w przypadku Laguny - winę za złą opinię ponosi głównie poprzednik. Megane II przyciągnął klientów niespotykaną stylistyką i bogatym wyposażeniem. Nie wszystkim jednak design przypadł do gustu, a ci, których skusił, zawiedli się z powodu awarii elektroniki oraz niesławnego silnika 1,9 dCi. Nie bez winy była także jednostka 1,5 dCi oraz benzyniak 1,6 l. Wiele pozytywnych zmian przyniósł face lifting (trwały diesel 2,0 dCi), a trzecia generacja zaoferowała już nową jakość. Przeciwnicy modelu mieli jednak dalej w pamięci awaryjność poprzednika, a zwolenników nie zachwycił o wiele mniej wyszukany wygląd. Z drugiej strony zainteresowanie Meganem III było na tyle duże, że Renault nie zamierza odchodzić od tej nazwy, jak w przypadku Laguny. Kupując ten model na rynku wtórnym najlepiej zainteresować się sprawdzonym benzyniakiem 1,6 l 110 KM lub dieslem 2,0 dCi.