Trwa ładowanie...
10 lipca 2002, 16:00

Najbardziej luksusowy Lexus - grudzień 2000

Najbardziej luksusowy Lexus - grudzień 2000
d3wlszz
d3wlszz

Najbardziej luksusowy Lexus, grudzień 2000, Magdalena Kieliszek

(WP)
Źródło: (WP)

Lexus wprowadził do sprzedaży trzecią generację swojego największego samochodu. Projekt auta zatwierdzono po dwóch latach prac. Opracowując wygląd auta styliści starali się utrzymać linie wprowadzone przy projektowaniu pierwszego modelu serii LS.

W trakcie prac nad LS 430 wiele uwagi poświęcono problemowi naprawy uszkodzeń po wypadku. Zderzaki zaprojektowano tak, aby rozprzestrzeniały energię uderzenia na większym obszarze. Pozwoli to na zmniejszenie uszkodzeń powstających w wyniku kolizji. Droższe i większe elementy chroni struktura nadwozia.

d3wlszz

Lexus LS 430 w standardzie wykończony jest skórą. Za dopłatą oferowane jest elektryczne regulowanie foteli tylnych. Po otwarciu drzwi fotele wracają do swoich wyjściowych ustawień. Również na życzenie dostępne są między innymi funkcja masażu oraz oddzielny układ klimatyzacji tylnej kanapy.

LS 430 napędzany jest 32-zaworowym silnikiem V8 o pojemności 4,3 litra. Silnik ten wyposażony jest podwójne wałki rozrządu. Osiąga moc 281 KM przy 5600 obr./min maksymalny moment obrotowy 417 Nm przy 3600 obr./min. Nowy silnik umożliwia Lexusowi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy i rozpędzenie się do 250 km/h.

(WP)
Źródło: (WP)

Silnik LS 430 współpracuje z pięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów Super ECT, która dopasowuje sposób zmiany biegów do stylu jazdy i warunków drogowych. Przekładnia ta współpracuje ze skomputeryzowanym systemem zarządzania pracą silnika. Auto wyposażono też w system Al. Shift, który rozpoznaje jazdę po wzniesieniach. Podczas jazdy pod górę system będzie dłużej utrzymywał poszczególne biegi, natomiast w czasie jazdy z góry wybiera niższe biegi w celu uzyskania efektu hamowania silnikiem.

d3wlszz

Lexus przekonstruował zawieszenie w LS 430. Zdaniem firmy zastosowanie tego zawieszenia spowodowało, że jazda LS 430 jest stabilniejsza i pewniejsza niż poprzednim modelem. Użyto dużej ilości aluminiowych elementów i wydłużono skok zawieszenia. Zabiegi te poprawiły podobno pracę zawieszenia a co za tym idzie i komfort jazdy.

(WP)
Źródło: (WP)

Na życzenie i oczywiście za dodatkową opłatą oferowane jest modulowane zawieszenie powietrzne. Specjalny system automatycznie utrzymuje poziom i wysokość jazdy, niezależnie o obciążenia auta i liczby pasażerów.

d3wlszz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3wlszz
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj