W warszawskiej siedzibie Fiat Polska odbyła się ceremonia wręczenia Nagrody im. Giovanni Agnelli. Jest ona elementem współpracy tej firmy z polskimi uczelniami.
W uroczystości uczestniczyli m.in. prof. Włodzisław Duch (Podsekretarz Stanu w MNiSW), Alessandro De Pedys (ambasador Włoch w Polsce) oraz przedstawciciele Politechniki Warszawskiej, Politechniki Śląskiej i Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej.
Nagrody są częścią inicjatywy w ramach współpracy pomiędzy Fiat Chrysler Automobiles, Ośrodkiem Badawczym Fiata w Turynie, Polską Akademią Nauk oraz wymienionymi wyżej uczelniami. Kooperacja ma na celu rozszerzanie nauczania i doskonalenia kompetencji studentów oraz absolwentów, które są w sferze zainteresowania działających na terenie Polski spółek Fiata. Porozumienie odnawiane corocznie przerodziło się obecnie w szerszy program współpracy naukowo-technicznej pomiędzy FCA a największymi w Polsce uczelniami technicznymi i przewiduje współpracę, oprócz wszystkich spółek FCA działających na terenie Polski, również z regionem Piemontu (poprzez Park Naukowo-Technologiczny ENVIPARK) i Politechniką Turyńską.
W oparciu o program, co roku Fiat Chrysler Automobiles funduje 6 nagród Fiata na każdej z trzech uczelni, które przyznawane są autorom najlepszych prac o szeroko rozumianej tematyce motoryzacyjnej. Prace są przedkładane przez poszczególne uczelnie i zatwierdzane przez przedstawicieli FCA zasiadających w komitecie nadzorującym program. Od 2014 roku, spośród nagrodzonych prac, Ośrodek Badawczy Fiata wybiera pracę o największej wartości dla przemysłu, której przyznawane jest dodatkowe wyróżnienie, które nazwane zostało Nagrodą im. Giovanni Agnelli.
Nagrodzono rozprawę doktorska Justyny Ostrowskiej z Politechniki Warszawskiej p.t.: „Związki boru, jako modyfikatory elektrolitów polimerowych" z Politechniki Warszawskiej, praca doktorską Daniela Trzebińskiego z Politechniki Śląskiej p.t.: „Modelowanie matematyczne układu klimatyzacji kabiny pojazdu samochodowego" oraz pracę inżynierską Dariusza Hanusa z Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej p.t.: „Porównanie parametrów regulacyjnych i użytkowych nowoczesnego doładowanego silnika ZI o pojemności skokowej 0,9 litra, przy zasilaniu benzyną i CNG".
Źródło: Fiat
ll/moto.wp.pl