Na pomoc kierowcom w unikaniu korków
Bezpłatny dwutygodnik "Korkociąg" ma pomóc kierowcom uniknąć stania w ulicznych korkach w Łodzi. Obok wykazu remontów ulic w gazecie znajdą się też plany objazdów, informacje o zmianach w komunikacji miejskiej.
Pierwszy numer "Korkociągu" ma ukazać się po Świętach Wielkanocnych. Będzie jednym z elementów kampanii informacyjnej przygotowanej przez Zarządu Dróg i Transportu (ZDIT) Urzędu Miasta Łodzi.
"Zdecydowaliśmy się dostarczyć kierowcom, mieszkańcom miasta dodatkową informację ze względu na skalę inwestycji drogowych, które w tym roku będą prowadzone w Łodzi, zwłaszcza w centrum miasta i skalę utrudnień jakie czekają na kierowców" - powiedziała PAP w środę Aleksandra Mioduszewska z ZDiT.
W czterostronicowym informatorze, wydawanym w nakładzie 30 tys. egzemplarzy, znajdą się m.in. wykazy trwających remontów, czytelne plany objazdów i informacje o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
Będą tam również zamieszczane porady fachowców (taksówkarzy, kierowców ciężarówek) jak radzić sobie z korkami i jakie alternatywne trasy wybierać, by ich uniknąć. Przeczytać będzie można też wywiady ze znanymi osobami, relacje z remontowanych odcinków dróg, rady i uwagi czytelników.
Informator będzie rozdawany kierowcom przy drogach wyjazdowych z największych osiedli mieszkaniowych oraz na remontowanych i kluczowych skrzyżowaniach w centrum Łodzi. Gazeta trafiać ma także do pasażerów tramwajów oraz autobusów komunikacji miejskiej.
Kolejnym elementem tej kampanii są znaki informacyjne ustawiane przy skrzyżowaniach i na ulicach, które w najbliższym czasie będą remontowane. Tablice ze "smutną buźką" informują za ile dni dane skrzyżowanie lub fragment ulicy zostanie wyłączony z ruchu. Obecnie tablic jest 10; codziennie są aktualizowane. Na łódzkich osiedlach pojawią się też tablice informujące o sugerowanych objazdach. Mają one przypominać jakie rejony miasta dobrze jest omijać i jakie alternatywne trasy wybierać.
"W ramach kampanii w najbliższym czasie będą także produkowane serwisy informacyjne dla rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych, informujące o tym co się dzieje w mieście, jakie są utrudnienia, jak kursuje komunikacja zastępcza" - dodała Mioduszewska.
Umowa z firmą, która wygrała przetarg na prowadzenie tej kampanii, podpisana została do końca roku. Miesięcznie kampania ma kosztować miasto 30 tys. zł.
W tym roku łodzian czeka kilka poważnych remontów ulic, zwłaszcza w centrum miasta, m.in. ulic Narutowicza i Zachodniej. Fragment tej ostatniej zostanie całkowicie zamknięty, ponieważ zostanie przesunięty od zabytkowego Pałacu Poznańskiego o 8 metrów, by zmniejszyć drgania budynku i zabezpieczyć go przed potencjalnym uszkodzeniem. Nadal w mieście jest wiele utrudnień związanych z budową Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. (PAP)