Trwa ładowanie...
d3uvh94
Moto Target

Na co patrzą kobiety kupując samochód?

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Na co patrzą kobiety kupując samochód?
(Materiały prasowe)
d3uvh94

Przyjęło się, że dla kobiet podczas zakupu samochodu najważniejszy jest kolor nadwozia, kształt karoserii oraz charakterystyczne akcenty. Ile w rzeczywistości jest w tym stwierdzeniu prawdy?

- Panie wcale nie chcą różowego kabrioletu, który będzie pasował do sukienki. Dzisiaj dużo bardziej cenią świadomy wybór i rozsądek. W efekcie identycznie jak mężczyźni poszukują pojazdu, który będzie bezawaryjny, okaże się bezpieczny i do tego zaoferuje korzystny stosunek wartości do ceny - uważa J. P. Ositguy z firmy konsultingowej Alta Group z Toronto.

Opinia ta nie jest odosobniona, potwierdza ją również badanie przeprowadzone na próbie tysiąca kobiet i mężczyzn przez brytyjski portal MyCarGossip. Sprawdzono w nim, w jak dużym stopniu przedstawiciele obu płci cenią kluczowe cechy pojazdów. Na spalanie patrzy 72 proc. kobiet i 65 proc. mężczyzn, koszty utrzymania są istotne odpowiednio dla 69 i 60 proc., a kolor nadwozia dla 24 i 19 proc.

d3uvh94

Z badania wynika również, że między paniami a panami występują pewne rozbieżności w wartościowaniu priorytetu danej cechy auta. Różnice są jednak marginalne - przez to w żaden sposób nie przesądzają o całkowicie różnym podejściu do tematu zakupu nowego samochodu. Na małe różnice w motoryzacyjnych poglądach wskazuje też inny sondaż przeprowadzony przez instytut Nielsen. Nazwa liczy się dla 19 proc. mężczyzn i 15 proc. kobiet. Przebieg ma ogromną wartość dla 14 proc. panów i 11 proc. pań, podczas gdy cena liczy się dla odpowiednio 14 i 8 proc. Kobiety dużo bardziej niż mężczyźni cenią bezpieczeństwo - odpowiednio 13 i 4 proc.

Duże różnice pomiędzy przedstawicielami obu płci widać w sposobie realizacji procesu podejmowania decyzji. Wcześniej wspomniany J.P. Ositguy zdradza, że kobiety robią gruntowne rozeznanie jeszcze przed pójściem do salonu sprzedaży. Mężczyźni najpierw pojawiają się w ASO, a dopiero potem sprawdzają najważniejsze informacje dotyczące pojazdu w internecie. Poszukiwanie przyczyn działania mechanizmu nie jest łatwe, ale najbardziej intuicyjna wydaje się być jedna przyczyna. Mężczyzna nie ma żadnych problemów z dopytywaniem sprzedawcy o techniczne szczegóły konstrukcji samochodu. U kobiet identyczna postawa prawdopodobnie zostanie odczytana negatywnie i z automatu posłuży do uruchomienia stereotypów. Aby uniknąć takich skojarzeń, panie w zaciszu własnego domu wolą dopytać "sieć" o wszystkie interesujące je aspekty. Poza tym kobiety z szeroko zakrojonego rekonesansu wyciągną dużo większą ilość informacji, przez co są w stanie chłodno ocenić kandydatury aut.

Źródło: Mototarget.pl

ll

Ładna pogoda w weekend? Wyjedź gdzieś z BlaBlaCar!

d3uvh94

Podziel się opinią

Share

d3uvh94

d3uvh94