Musa – kompaktowa Lancia MPV
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7614/musa-01.jpg',600,502) ) |
| --- | Czy ma sens oferowanie tej samej zawartości w dwóch różnych opakowaniach?
Najwyraźniej koncern Fiata uważa, że tak, skoro na najbliższe targi genewskie przygotował kompaktowy minivan Lancii, będący w istocie dokładnie tym samym samochodem, co Fiat Idea.
Musa, bo tak się owa Lancie nazywa, ma kusić elegancją, czy wręcz wykwintnością, o którą trudno zazwyczaj w mikrovanach.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7614/musa-02.jpg',600,462) ) |
| --- | Projektanci wyznaczyli sobie cel, by Musę cechowała przede wszystkim ciepła i przytulna z anglojęzycznego komunikatu producenta, od razu zauważamy pewną oryginalność tego modelu. Nie jest on bowiem prezentowany jako przebojowy, zapierający dech w piersiach, czy budzący szybsze bicie serca – jak to bywa zazwyczaj. Stylistyka Lancii Musy nie jest obliczona na szokujący efekt, a raczej spokojne i miłe doznania, jaki towarzyszą odnalezieniu rzeczy prostej i pięknej, pośród mnóstwa pretensjonalnych, udziwnionych, czy krzykliwych.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7614/musa-03.jpg',600,418) ) |
| --- | Popis stylistyczny, jakim z pewnością jest Lancia Musa nie jest czczą igraszką, bo oparto go na dopracowanej technicznie koncepcji Fiata Idea – mikrovana zbudowanego na bazie modelu Punto. Mierząc 3,93 metra długości, Musa jest wysoka na 1.66 metra i szeroka na 1.7 metra. Pojemność bagażnika wynosi 320 litrów, co jest wynikiem niezłym na tę klasę aut.
Musa oferowana będzie w jednej z trzech wersji silnikowych: dwóch wysokoprężnych typu Multijet i jednej benzynowej. Dwa diesle, to 1.3 (70 KM) i 1.9 (100 KM). Silnik benzynowy ma 1,4 litra pojemności i osiąga mac maksymalną 95 KM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7614/musa-04.jpg',600,436 ) |
| --- | We wszystkich wersjach silnikowych zamówić będzie można zautomatyzowaną skrzynię biegów typu "Dolce Far Niente". Znać od razu, jaką wagę producent przywiązuje do czysto włoskiego wizerunku Lancii – w Fiacie Idei ta sama skrzynia biegów (manualna z trybem automatycznym) nazywa się Dualogic. Lancia, nomen omen, Musa będzie wyposażona w wysokiej klasy sprzęt grający firmy Bose. Komfort jazdy zyska też dzięki olbrzymiemu, jak na auto tak niewielkie, szklanemu dachowi.
Wszystkich tych, którzy pomimo uznania dla piękna Lancii powstrzymywali się od jej zakupu z powodu obaw o wytrzymałość auta, przekonać ma specjalny program umożliwiający przedłużenie gwarancji na okres pięciu lat lub 120 tys kilometrów.