Trwa ładowanie...
04-10-2011 10:09

MT Series 2011 - 155 załóg na start

MT Series 2011 - 155 załóg na startŹródło: Materiały prasowe
d18tafa
d18tafa

Niemal każdego dnia na liście uczestników MT Series 2011 przybywają nowe nazwiska. Na 5 dni przed rozpoczęciem rajdu gotowość do startu zgłosiło 155 załóg! W zmaganiach, które odbędą się w dniach 7-9 października na poligonie w Drawsku Pomorskim, udział weźmie: 78 samochodów terenowych, 18 motocykli, 56 quadów i 3 ciężarówki.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Faworytami klasy Sport są bez wątpienia Graty, które w ostatnich latach między innymi dwukrotnie zwyciężały rajd Drezno-Wrocław. Samochodu tego nie można kupić w żadnym salonie - powstaje na indywidualne zamówienie w warsztacie Dominika Samosiuka. Prototypowa terenówka młodego konstruktora cieszy się ogromnym powodzeniem, co zmusiło go do uruchomienia seryjnej miniprodukcji. Docelowo powstać ma kilkanaście egzemplarzy Gratów. W czym tkwi sekret tego pojazdu? Przede wszystkim w dużej mocy silnika 4.4 V8 BMW, wysokim prześwicie, które zapewniają mosty portalowe Volvo Laplandera, oraz niskiej masie, a zarazem odporności ramy przestrzennej, stanowiącej bazę całej konstrukcji.

Lekki (1630 kilogramów) i mocny (275 KM) samochód, poruszający się na oponach Simex i korzystający z wyciągarki mechanicznej wojskowego pojazdu BRDM, zawojował off-roadowy świat i coraz częściej słychać opinie, że w rajdach należałoby utworzyć oddzielną klasę Gratów.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Tym bardziej że powstają już kolejne pojazdy o podobnej budowie. Jednym z nich jest - także widniejący na liście startowej MT Series 2011 - Black Tank Artura Owczarka i Romana Popławskiego, którzy ostatnio również kroczą od sukcesu do sukcesu. Czołg koloru Czarnego wykazuje pod względem konstrukcyjnym spore podobieństwo do Grata - jest jednak całkowicie niezależnym projektem. Twórcy auta "uszyli" klatkę przestrzenną na własną miarę, wyznaczając sobie za cel uzyskanie nisko położonego środka ciężkości oraz możliwie jak najniższej masy całkowitej. Korzystając ze sprawdzonych podzespołów jak silnik BMW 4.0 V8, mosty Laplander czy amortyzatory FOX, uzyskali samochód zdolny do walki o najwyższe laury.

d18tafa

Wskazanie faworytów w klasie Cross-Country rajdu MT Series jest jeszcze trudniejszym zadaniem, bowiem obok siebie rywalizować będą auta o zupełnie odmiennej konstrukcji i przeznaczeniu. Rajdówki grup T1 i T2 przygotowane według regulaminu FIA staną w szranki z autami zbudowanymi "od zera" lub takim, które uległy sporym modyfikacjom. Mitsubishi Pajero T1 Sławomira Wasiaka, które odnosi sukcesy w Europie na rajdach typu baja, porówna siły między innymi z Nissanem Patrolem Pawła Oleszczaka (zwycięzcy rajdu Drezno-Wrocław), Mercedesem G Wojciecha Tolaka (triumfatora ubiegłorocznej edycji MT Series), a także kieszonkowym Fiatem 500 Jurka Bodziocha.

sj

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj