Motoryzacja/ Samar: w 2006 r. Polacy kupili ponad 239 tys. nowych aut
W ubiegłym roku Polacy kupili ponad 239 tys. nowych aut, czyli ok. 1,5 proc. więcej niż w roku 2005 - wynika ze wstępnych danych instytutu Samar, przekazanych we wtorek PAP.
Według ekspertów Samaru, najwięcej aut w Polsce sprzedała w ubiegłym roku Skoda - 28 tys. 783 egzemplarze, o 4,1 proc. więcej niż w 2005 roku. Drugie miejsce w tym rankingu zajęła Toyota - 27 tys. 884 sprzedane samochody (wzrost o 8,5 proc.), a trzecie Opel, który sprzedał 24 tys. 942 auta (wzrost o 10,13 proc.).
Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Fiat - sprzedał 24 tys. 283 samochody (spadek o 0,92 proc.), Ford - 17 tys. 712 aut (spadek o 5,08 proc.), Renault - 15 tys. 484 samochody (spadek o 4,64 proc.), Volkswagen - 15 tys. 135 samochodów (wzrost o 21,82 proc.), Peugeot 14 tys. 934 auta (spadek o 1,39 proc.), Citroen - 12 tys. 28 aut (spadek o 8,41 proc.) oraz Honda - 9 tys. 911 modeli (wzrost o 1,53 proc.).
Jak poinformował PAP szef Samaru Wojciech Drzewiecki, ostateczne wyniki mogą jeszcze ulec zmianom, ponieważ producenci samochodów wciąż weryfikują dane z całego roku.