| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/270/expo-willys.jpg',600,401) ) |
| --- | Wczoraj w Warszawie rozpoczęły się Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne. Pomimo, że to impreza lokalna, wystawców niewiele, a nowości – jak na lekarstwo, warto odnotować kilka ciekawostek.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/270/expo-min.jpg',600,442) ) |
| --- | W konferencji prasowej otwierającej targi udział wzięli przedstawiciele MG-Rover i Ministerstwa Gospodarki, którzy właśnie negocjują warunki przejęcia przez brytyjską firmę zakładu na Żeraniu. Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki, Maciej Leśny zapewnił, że negocjacje postępują w zadawalającym tempie, i obecnie najprawopodobniej MG-Rover otrzyma wyłączność na prowadzenie negocjacji w sprawie przejęcia zakładów Daewoo. Przedstawiciele MG-Rover wyrazili zadowolenie z dotychczasowych rozmów. Ujawnili ponadto część swych planów dotyczących Żerania.
Jeśli Brytyjczykom uda się przejąć warszawską fabrykę, rozpoczną w niej montaż modelu Rover 45. Zamierzają ponadto kontynuować produkcję Matiza i Lanosa – uzyskując na to licencję od General Motors, które przejęło Markę Daewoo. Rover zamierza ponadto tłoczyć na Żeraniu blachy do innych modeli i eksportować je do swoich montowni w Europie Zachodniej.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/270/expo-bmw-z4.jpg',600,473) ) |
| --- | Tyle na konferencji... W halach targowych można oglądać stoiska Audi, Alfy Romeo, BMW, Fiata, Hondy, Lancii, Mistubishi, Peugeota, Nissana, Skody, Subaru, Suzuki, Toyoty, Lexusa i Volkswagena. Piętnaście marek, to za mało, aby mówić o Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych. W dodatku, część marek była reprezentowana przez lokalnych dealerów.
Z tego powodu w większości prezentowano samochody jest dobrze znane, które może na co dzień i za darmo oglądać w salonach dealerskich. Zdjęcia wszystkich ciekawszych aut umieściliśmy w naszej galerii.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/270/expo-micra.jpg',600,399) ) |
| --- | Numerem jeden był z pewnością zaprezentowany po raz pierwszy polskiej publiczności nowy Nissan Micra. Trzeba przyznać, że nieco futurystyczna stylistyka nie odstręcza i nie tylko bladolicym i długonogim modelkom Mikra zawdzięczała duże zainteresowanie zwiedzających. Zapraszamy do obszerniejszej relacji z paryskiej premiery Nissana Micry.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/270/expo-lexus2.jpg',600,389) ) |
| --- | Można też zobaczyć prototyp samochodu jutra przygotowany przez Laxusa. Samochód ten zagrał w filmie „Raport Mniejszości” Stevena Spielberga. Jakkolwiek Lexus ten znacząco odbiega od produkowanych obecnie modeli i wolno wątpić, czy kiedykolwiek wejdzie do produkcji, zawsze ciekawie jest sobie obejrzeć auto, którym jeździł Tom Criuse.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/270/expo-accord.jpg',600,368) ) |
| --- | Ciekawość wzbudzała również nowa Honda Accord. Choć całkiem nowa, założenia stylistyczne wydają się nie zmienione w porównaniu z poprzednim modelem. Accord pozostał kanciasty, a jego charakter nadal jest sportowy.
Ciekawostką był samochodzik prezentowany na stoisku Subaru: Ligier Nova 650. To autko uzyskało właśnie polską homologację jako pojazd mogący być prowadzony przez posiadaczy prawa jazdy B1 (wydawanego od szesnastego roku życia). Samochodzik Ligier będzie więc, tak samo jak Smart, dostępny dla szesnastoletnich wyrostków. Jedynym ograniczeniem tej dostępności będzie, podobnie jak w przypadku Smarta, cena – podstawowy model będzie kosztował 9400 euro (prawie 40 tys zł.).
Pozostałe auta są już dobrze znane polskiej publiczności. Jeśli ktoś zechce zobaczyć je wszystkie, prezentowane z wdziękiem przez szałowe modelki, musi się liczyć z kosztem 15 zł. – tyle kosztuje bilet wstępu. Studenci płacą 5 zł., dzieci do 15. lat – 7 zł. Targi odbywają się w hali Warszawskiego Centrum Expo XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Odwiedzać je można w godzinach od 10.00 do 18.00.