Trwa ładowanie...
d1n48ni
23-01-2017 15:45

Modertrans Poznań dostarczy 50 tramwajów dla stolicy Wielkopolski

d1n48ni
d1n48ni

Modertrans Poznań dostarczy 50 tramwajów niskopodłogowych dla poznańskiego przewoźnika - poinformowała w poniedziałek spółka Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu (MPK). Wszystkie tramwaje powinny być gotowe w ciągu 30 miesięcy od podpisania umowy.

W przetargu na zakup 50 tramwajów niskopodłogowych dla MPK Poznań złożono trzy oferty. Poza zwycięzcą, złożyły je także: konsorcjum spółek Stadler Polska i Solaris Bus&Coach, oraz spółka Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. Założenia przetargu zakładały dostawę 30 pojazdów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych z udziałem minimum 60 proc. niskiej podłogi.

Najważniejszym kryterium była cena, ale ocenie podlegały również m.in. udział niskiej podłogi, pojemność tramwajów, czy szerokość przejścia wewnątrz pojazdu. Bydgoska spółka zaproponowała najniższą cenę - 387 mln zł brutto, konsorcjum firm Stadler i Solaris chciało 462 mln zł. Wartość oferty spółki Modertrans Poznań wyniosła 397 mln zł.

"Modertrans nad tramwajem ze 100 proc. niskiej podłogi, z wózkami obrotowymi pracował wiele lat. Ważne było doświadczenie spółki na tym rynku, zaważyły też kryteria techniczne i zaproponowana cena" - powiedział w poniedziałek PAP prezes MPK Poznań Wojciech Tulibacki.

d1n48ni

Po podpisaniu umowy, spółka będzie miała 30 miesięcy na dostarczenie wszystkich tramwajów. Według Wojciecha Tulibackiego, jeśli uda się szybko i sprawnie podpisać umowę, pierwsze tramwaje zostaną dostarczone w drugiej połowie 2018 roku.

W listopadzie 2016 roku Modertrans Poznań zaprezentował nowoczesny, w pełni niskopodłogowy tramwaj Moderus Gamma, mogący pomieścić 244 pasażerów. Prezes Tulibacki podkreślił, że pasażerów będą woziły nieco inne pojazdy niż tramwaj pokazany w ub. roku.

"To będą pojazdy z rodziny Gammy, ze 100 proc. niskiej podłogi, ale z innym układem wnętrza, z innym rozmieszczeniem siedzeń oraz z wózkami obrotowymi a nie sztywnymi, jak to było w modelu premierowym. Dzięki wózkom obrotowym mniej zużywają się zarówno szyny, jak i obręcze kół" - wyjaśnił.

Przetarg obejmował również dostawę niezbędnego do eksploatacji nowych pojazdów specjalistycznego wyposażenia zajezdni "Franowo" i "Głogowska", oprzyrządowania i narzędzi, pakietu naprawczego, przeprowadzenie szkolenia pracowników MPK Poznań w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonych tramwajów, a także dostarczenie dokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych.

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj