Modele Porsche z nowymi nazwami
718 Boxster i 718 Cayman - oto nazwy dwudrzwiowych Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie po zmianach na rok modelowy 2016.
Oznaczenie 718 odwołuje się do samochodu sportowego z 1957 r., który w swoich czasach startował w wyścigach długodystansowych. Obecne samochody z przeszłością łączy jednak więcej - zarówno od strony optycznej, jak i technicznej. W przyszłości oba pojazdy zostaną zaopatrzone w 4-cylindrowe silniki typu bokser z turbodoładowaniem. Roadster będzie pozycjonowany na wyższym poziomie cenowym niż coupe - tak samo, jak w przypadku modeli 911.
4-cylindrowe silniki mają w Porsche długie tradycje - w późnych latach 50-tych model 718 otrzymał szczytowe wcielenie motoru typu bokser. Dał mu on przewagę nad rywalami i sukcesy m.in. w 12-godzinnym wyścigu na torze Sebring (1960 r.) oraz w Mistrzostwach Europy w Wyścigach Górskich (okres 1958-1961). W latach 1959-1960 samochód 3-krotnie triumfował w legendarnych zawodach Targa Florio na Sycylii, zaś w 1958 r. Porsche 718 RSK z 142-konnym silnikiem zwyciężył w swojej klasie w wyścigu Le Mans.
Marka ze Stuttgartu wróciła do topowej kategorii Długodystansowych Mistrzostw Świata i maratonu Le Mans w 2014 r. wraz z prototypem LMP1 919 Hybrid. Do jego napędu służy 4-cylindrowa jednostka turbo o pojemności 2 litrów, połączona z dwoma różnymi systemami odzyskiwania energii.
Nowe 718 trafią na rynek w 2016 r.
ll