Model P1 trafił do muzeum Porsche
Początki marki Porsche kojarzone są z rokiem 1948, kiedy powstał pierwszy sportowy model 356. Ferdinand Porsche był jednak konstruktorem z wieloletnim doświadczeniem, który rozpoczął karierę zawodową w 1989 roku w wiedeńskiej firmie Jakob Lohner & Company. Jego pierwszym projektem był elektryczny samochód, na którym twórca wyrył nieoficjalne oznaczenie P1 (od Porsche numer 1).
Gdy wyjechał na ulice 26 czerwca 1989 roku, samochód ten był jednym z pierwszych pojazdów zarejestrowanych w Wiedniu. W tym czasie samochody elektryczne były stosunkowo popularne, ale projekt Porsche wyróżniał się na tle konkurencji. Napęd ważył tylko 130 kg i dostarczał moc 3 KM. Podczas krótkiego czasu przyspieszania moc mogła wzrosnąć do 5 KM, co pozwalało osiągnąć prędkość 35 km/h. P1 miał zasięg 80 km, co było bardzo dobrym wynikiem 116 lat temu. Dzięki wymiennemu nadwoziu samochód mógł jeździć zarówno latem jak i zimą.
P1 zapisał się również w historii wyścigów. W 1899 roku w Berlinie wystartował w zawodach samochodów elektrycznych na dystansie 40 km. Autem prowadzonym przez Ferdinanda Porsche jechała jeszcze trójka pasażerów. P1 dotarł na metę 18 minut przed drugim samochodem, a wielu uczestników w ogóle nie ukończyło wyścigu z powodu problemów technicznych.
Nieodrestaurowany samochód trafił do muzeum Porsche i stał się częścią wystawy pokazującej pierwsze dokonania słynnego inżyniera.
sj, moto.wp.pl
Gadżety motoryzacyjne na Allegro. Zobacz najpopularniejsze oferty!Gadżety motoryzacyjne na Allegro. Zobacz najpopularniejsze oferty!