Trwa ładowanie...
03-03-2009 17:36

Mocne uderzenie - Mitsubishi Lancer Evo X

Mocne uderzenie - Mitsubishi Lancer Evo X
d18tafa
d18tafa

Japoński postrach szos zostanie zaprezentowany jesienią bieżącego roku na Tokyo Auto Show. W trakcie tych targów premiery będą miały m.in. Subaru Impreza WRX STI, Lexus LF-A oraz Nissan Skyline GTR. Nic dziwnego, że Mistubishi zaplanowało mocne uderzenie...

Doskonałe zawieszenie i mocarny silnik od lat są wizytówką Lancerów Evolution. Najnowszy z nich będzie jeszcze bardziej dopracowany. Producent jest szczególnie dumny z zaawansowanego układu przeniesienia napędu. Trzysta koni trafi oczywiście na wszystkie koła. W Lancerze siła trafiająca na każde z nich będzie jednak bardzo precyzyjnie dozowana.

Koncern nazwał napęd „Super All Wheel Control”. Połączono w nim aktywny centralny dyferencjał z układem Active Yaw Control ograniczającym uślizgi kół tylnej osi. W rezultacie Lancer potrafi w pełni wykorzystać przyczepność nawierzchni i sprawnie ruszyć nawet na śniegu.

Dziesiąta generacja rajdówki w cywilu ma odznaczać się wyjątkową stabilnością w trakcie hamowania, która była piętą achillesową poprzedników.

d18tafa

Dla fanów sportu jeszcze ważniejsza będzie przekładnia „Twin Clutch SST”. Obecność dwóch sprzęgieł sprawi, że skrzynia będzie żonglowała sześcioma biegami w tempie błyskawicy. Na dobrą sprawę nie będzie można odczuć przerw w trakcie przyśpieszania, co w wiadomy sposób wpłynie na dynamikę samochodu.

Technicy z Mitsubishi przewidzieli, że rajdowa brutalność nie zawsze będzie pożądana przez kierowcę. Stąd też możliwość wyboru jednego z trzech trybów pracy: Normal, Sport oraz S-Sport. W pierwszym z nich skrzynia pracuje łagodnie, zmieniając biegi relatywnie wcześnie, co obniża zużycie paliwa i poziom hałasu w kabinie. W trybie Sport skrzynia pozwala silnikowi na wkręcanie się na wyższe obroty, zmiany przełożeń następują szybciej, zaś hamowanie silnikiem po odjęciu gazu jest intensywniejsze. Tryb S-Sport pozwoli natomiast wycisnąć wszelkie soki z dwulitrowego silnika turbo – zmiany biegów będą trwały ułamki sekund, a obroty będą oscylowały w zakresie gwarantującym najwyższe ciśnienie doładowania.

Pierwsi szczęśliwcy powinni mieć okazję do sprawdzenia potencjału samochodu jeszcze w tym roku...

Łukasz Szewczyk

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj