Trwa ładowanie...
29-04-2010 12:03

Mniejszy przebieg - większy zysk

Mniejszy przebieg - większy zyskŹródło: PAP
d1kg5ez
d1kg5ez

Planując zakup używanego samochodu jednym z kryteriów, które mają decydujące znaczenie dla podjęcia decyzji, jest przebieg interesującego nas modelu. To od przebiegu zależna jest często akceptacja bądź odrzucenie danej oferty.

(fot. PAP)
Źródło: (fot. PAP)

Nic w tym dziwnego, gdyż przebieg jako taki, to nie tylko zestaw cyfr na liczniku. Poziom przebiegu świadczy o stanie i kondycji technicznej elementów eksploatacyjnych pojazdu. Na jego podstawie możemy wstępnie wnioskować o stanie silnika czy części zamiennych. Dodatkowo stan licznika ma nam powiedzieć, kiedy, dla własnego bezpieczeństwa, powinniśmy sprawdzić cyklicznie zużywające się części takie jak klocki hamulcowe, filtry czy wymienić rozrząd. Wysoki stan licznika, ma także często wpływ na poziom zużycia i zniszczenia wnętrza samochodu.

Wśród kierowców funkcjonują utarte stereotypy, jaki przebieg jest akceptowalny dla danego rocznika samochodu, aby jego stan ogólny był zadowalający, a pojazd był wart kupienia. Jeżeli przebieg jest duży, wówczas oczekuje się, że dany samochód można będzie nabyć za cenę niższą, niż przeciętna wartość tego modelu na rynku.

W związku z tak istotnym wpływem przebiegu na szanse sprzedażowe pojazdu, dosyć powszechną, acz niechlubną i sprzeczną z prawem praktyką stało się tzw. "przekręcanie liczników". Sprzedający auta, nauczeni doświadczeniem i zdeterminowani koniecznością pozbycia się samochodu, niejednokrotnie różnorodnymi metodami starali się zmniejszyć faktyczny przebieg oferowanego pojazdu.

(fot. PAP)
Źródło: (fot. PAP)

W związku z tym, że przebieg auta ma znaczący wpływ na wartość rynkową pojazdu oraz szanse jego sprzedaży, analitycy firmy EurotaxGlass’s, badając rynek pojazdów używanych, określili różnice wartości, jakie mogą osiągać te same pojazdy różniące się znacznie przebiegiem.

d1kg5ez

Poniżej zestawienie notowań wartości dziesięciu trzyletnich, popularnych na naszym rynku modeli, z przebiegiem na poziomie 50 000 i 150 000 km Marka, model / przebieg 50.000 km / przebieg 100.000 km / różnica wartości
Fiat Panda 1.1 Actual / 18.100 / 13.320 / 36%
Kia Picanto 1.0 City+ / 19.750 / 14.400 / 36%
Skoda Fabia 1.2 12V Classic / 24.870 / 18.730 / 33%
Volkswagen Polo 1.4 16V Trendline / 29.130 / 21.940 / 33%
Opel Corsa 1.2 16V Enjoy / 26.060 / 19.620 / 33%
Toyota Auris 1.4 VVT-i Terra / 38.470 / 30.190 / 28%
Volkswagen Golf V 1.4 TSI Trendline / 40.580 / 31.840 / 28%
Honda Accord 2.0 Executive / 63.910 / 51.860 / 23%
Renault Megane 1.5 dCi Dynamique / 31.870 / 27.200 / 17%
Ford Mondeo 1.8 TDCi Ambiente / 52.260 / 45.410 / 15%

Z powyższych danych wynika, że wysoki przebieg może realnie obniżyć wartość trzyletniego samochodu nawet o około 36 procent. Nic więc dziwnego, iż jego zmniejszenie jest wielką pokusą dla osób, chcących jak najwięcej zarobić na sprzedaży auta. Kupując używany pojazd warto więc możliwie jak najdokładniej sprawdzić jego stan techniczny, by zminimalizować ryzyko stania się ofiarą "fałszerzy przebiegów".

d1kg5ez
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1kg5ez
Więcej tematów