Mitsubishi Raider, czyli sportowy truck
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8173/raider-mitsubishi-01.jpg',600,364) ) |
| --- | Rynek samochodów sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych ulega zmianie na skutek zauroczenia autami sportowo-rekreacyjnymi. Suv’y nie tylko zabierają dotychczasową klientelę samochodów luksusowych, ale także powoli sięgają po klientów truck’ów i pick-up’ów. W odpowiedzi, producenci tych „farmerskich” aut, zaczynają je bardziej upodabniać do SUV’ów. Powstają zupełnie nowe modele samochodów, które swym wyglądem nawiązują do modnych aut sportowo-rekreacyjnych, jednak ich charakter, a przez to i funkcje, jakie mają spełniać, pozostają niezmienione. Takim właśnie samochodem ma być studyjny Mitsubishi Raider, który publiczności zostanie po raz pierwszy zaprezentowany w przyszłym roku na targach w Detroit.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8174/endeavor-01.jpg',600,379) ) |
| --- | Studyjny Raider został zaprojektowany przez studio Mitsubishi Motors Cypress ze słonecznej Kalifornii. Projektanci mieli za zadanie stworzyć sylwetkę auta będącą połączeniem, tak modnego ostatnio wyglądu sportowego, z jak dającą się codziennie zweryfikować w trudnych warunkach funkcjonalnością. Dodatkowo Raider miał nawiązywać do stylistyki innych aut marki Mitsubishi, takich jak Endeavor, czy luksusowy Galant. Co do podobieństwa do tego ostatniego, to wydaje się być znikome, choć nie wykluczone jest jego istnienie wewnątrz samochodu, którego producent na razie nie przedstawił. Więcej podobieństwa na pewno możemy znaleźć przypatrując się dokładniej, zwłaszcza z przodu, modelowi Endeavor. Raider, przy całym podobieństwie do aut sportowo-rekreacyjnych, nie zatraca cech charakterystycznych dla truck’ów, czyli przede wszystkim pojemnej przestrzeni ładunkowej. Raider należąc do średniej wielkości truck’ów, będzie mógł być napędzany jednym z dwóch silników: V6 lub V8. Silniejsza 230-konna jednostka ma
pojemność 4,7 litra. Samochód ponadto ma być dostępny z napędem na dwa, bądź cztery koła i mieć niezależne zawieszenie przedniej i tylnej osi.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8173/raider-mitsubishi-02.jpg',600,296) ) |
| --- | Mitsubishi Raider ma trafić do seryjnej produkcji niebawem po prezentacji na targach w Detroit. Jego linia montażowa ma być umieszczona w zakładach Daimler-Chrysler w Michigan. Nie wiadomo nic zarazie o zakładanej wielkości sprzedaży, ale zapewne Mitsubishi zamierza znacząco zaistnieć na jednym z najbardziej tradycyjnych amerykańskich rynków: półciężarówek. Podobieństwo do modnych SUV-ów może mu w tym tylko pomóc.