Mitsubishi planuje ekspansję rynkową w Afryce
Mitsubishi zamierza otworzyć oddział w stolicy Kenii - Nairobi. Ma to umocnić działania polegające na gromadzeniu informacji dot. afrykańskiego rynku oraz ożywienia lokalnej sieci sprzedaży.
Szacuje się, że popyt na samochody w Afryce znacząco wzrośnie w najbliższym czasie, co zapewni podstawy do wzrostu gospodarczego, któremu sprzyja dostępność surowców naturalnych oraz rosnąca populacja. Auta Mitsubishi po raz pierwszy trafiły na tamtejsze rynki pod koniec lat 60-tych ubiegłego stulecia. Z czasem gama marki, reprezentowana głównie przez pickupy i SUV-y zyskała duże uznanie w oczach tamtejszych klientów, głównie za sprawą sprawności terenowej i napędu na 4 koła.
Działania Mitsubishi w Afryce, obejmujące sprzedaż, dystrybucję części i usługi serwisowe, były nadzorowane przez oddział w Dubaju. W ostatnich latach zaszła potrzeba gromadzenia bardziej szczegółowych informacji dotyczących potrzeb klientów oraz ich uwag dotyczących rozwoju produktu. W związku z tym marka zdecydowała o ponownym otwarciu afrykańskiego oddziału, który zamknięto w 1996 r.
Mitsubishi będzie rozszerzać bazę operacyjną na rynku afrykańskim w ramach nowego planu biznesowego New Stage 2016, którego realizacja rozpocznie się w kwietniu 2014 r. Obecnie sieć sprzedaży obejmuje 48 państw w Afryce. Biuro w Nairobi rozpocznie prace w styczniu przyszłego roku.
Źródło: Mitsubishi
ll/moto.wp.pl