MITSUBISHI Pajero V60
Lata produkcji | 2000 - 2006 |
Dostępne wersje nadwoziowe | terenowy |
Silniki | 2.5 TD (136KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2545-2780 |
Długość (mm) | 4798 |
Szerokość (mm) | 1877 |
Wysokość (mm) | 1857 |
Marki | |
Model |
Mitsubishi Pajero III, czyli trzeciej generacji, to terenowy samochód osobowy zaliczany do segmentu I. Zadebiutował w 1999 roku, zastępując drugą, bardzo udaną generację tego modelu. Z zewnątrz w oczy rzuca się na nowo zinterpretowana stylistyka, o bardziej obłych kształtach, jednak nawiązująca do poprzedników. Na japońskim rynku Pajero III zadebiutowało w 1999 roku, a na reszcie globu auto dostępne było od 2000 roku, jako model rocznikowy 2001 r. W konstrukcji skupiono się na obniżeniu środka ciężkości, dzięki czemu sporych rozmiarów terenówka znacznie lepiej zachowywała się na drogach asfaltowych. Zamiast osadzenia nadwozia na ramie, zdecydowano się na nadwozie samonośne. Przeniesienie napędu to rozwinięcie systemów z poprzednika, czyli SS4, który mógł rozdzielać moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną oś. Nazwano go Super Select 4WD II (SS4-II). Ulepszono także skrzynie biegów, dostępne były trzy warianty: 5-biegowa manualna, 4-biegowa automatyczna INVECS-II automatic oraz 5-biegowa INVECS-II tiptronic.
Pod maską znalazł się również nowy silnik - 3.8 litra SOHC 24-zaworowy V6. W 2003 roku Pajero III przeszło modernizację. Zakończenie produkcji przypadło na 2006 rok, kiedy to również zaprezentowano następcę, Pajero IV generacji.