MITSUBISHI Pajero V20
Lata produkcji | 1990 - 2000 |
Dostępne wersje nadwoziowe | terenowy |
Silniki | 1.1 (80KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2420-2725 |
Długość (mm) | 4075-4704 |
Szerokość (mm) | 1695 |
Wysokość (mm) | 1875 |
Marki | |
Model |
Mitsubishi Pajero V20, czyli drugiej generacji, to samochód terenowy zaliczany do segmentu I. Zadebiutował, zastępując Pajero I, w 1991 roku. Nowy model był znacznie większy, bardziej komfortowy i zaawansowany technologicznie. Otrzymał również nową stylistykę. Występował w większej ilości wersji nadwoziowych, a dokładnie pięciu: Metal Top, Canvas Top Convertible, Semi High Roof Wagon oraz High Roof Wagon. Usprawniono napęd, stosując rozwiązanie Super Select 4WD (SS4) znany również na niektórych rynkach jako ActivTrak 4WD. Pod maską ponownie zagościł 3.0 litrowy silnik SOHC oraz 2.5 litrowy z turbodoładowaniem. W 1993 roku Mitsubishi dołożyło do gamy silnikowej dwie jednostki: 3.5 litra DOHC oraz 2.8 litra z turbodoładowaniem. Dostępne były dwie skrzynie biegów, 5-biegowa manualna oraz 4-biegowy automat Aisin. W 1997 roku zaprezentowano Pajero Evolution, który stał się bazą dla wyczynowych modeli startujących w rajdzie Paryż-Dakar. W 1998 roku cała gama Pajero przeszła modernizację. Zakończenie produkcji
nastąpiło w 2000 roku, choć do 2008 roku model ten był produkowany na Filipinach.