Mitsubishi Pajero Sport wjeżdża do Polski
W polskich salonach można składać zamówienia na Mitsubishi Pajero SportSport. Znane są już ceny - w zależności od opcji samochód kosztować będzie 137 990 i 159 990 zł. Polska jest jedynym krajem UE, w którym oferowana jest wersja Sport.
Pod maską pracuje turbodoładowana jednostka wysokoprężna o mocy 178 KM z którym współpracuje 5-biegowa przekładnia manualna lub elektronicznie sterowana automatyczna skrzynia INVECS-II z sekwencyjnym trybem sportowym. Terenówka posiada napęd Super Select 4WD, wykorzystujący blokadę centralnego mechanizmu różnicowego oraz skrzynię rozdzielczą do zachowania optymalnej równowagi pomiędzy trakcją, stabilnością i właściwościami jezdnymi.
Kierowca ma do wyboru 4 tryby pracy systemu napędowego. Pierwszym z nich jest 2H (napęd na dwa koła, bez reduktora) wykorzystujący mechanizm wolnego biegu, który rozłącza przedni wał napędowy przyczyniając się do zwiększenia wydajności paliwowej. Jest on przeznaczony do jazdy po mieście lub suchym asfalcie. Drugim trybem jest standardowy 4H - stały napęd na 4 koła. Podczas jazdy na śliskich nawierzchniach mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wiskotycznym zwiększa moment obrotowy dostarczany do przednich kół aby uzyskać lepsze właściwości jezdne. W położeniu 4HLc z kolei centralny mechanizm różnicowy zostaje zablokowany w trybie jazdy bez reduktora, aby przekazać na nawierzchnię jak największą siłę napędową. Tryb ten zdaje egzamin na drogach pokrytych śniegiem i kopnym piachem. Ostatnim ustawieniem napędu jest 4LLc powodujący zablokowanie centralnego mechanizmu różnicowego i włączenie reduktora, co pozwala kierowcy pokonać skaliste lub błotniste tereny.
W przednim zawieszeniu Pajero Sport zastosowano podwójne wahacze poprzeczne ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem natomiast tylne zawieszenie to oś wleczona z drażkiem Panharda i stabilizatorem. Auto porusza się na 16 lub 17-calowych kołach z oponami 265/70R16 lub 265/65R17. Kąt natarcia wynosi 36 st., kąt zejścia w zależności od wersji 24 lub 25 st., kąt rampowy 23 st. natomiast prześwit - 215 mm.
We wnętrzu znajdują się siedzenia pokryte miękkim materiałem tapicerskim, metaliczne wstawki dekoracyjne, specjalne wykończenia paneli drzwiowych i akcentów dekoracyjnych oraz dwukolorowy, sportowy schemat kolorystyczny. Na wyposażeniu pojazdu znajduje się 6 poduszek powietrznych, system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, ABS z EBD, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami oraz mocowaniami ISOFIX.
Warto zaznaczyć, że samochód i lakier objęty jest pełną gwarancją do 3 lat / 100 000 km lub 2 lata bez limitu kilometrów.
Źródło: Mitsubishi
ll/moto.wp.pl