MITSUBISHI Pajero L040
Lata produkcji | 1982 - 1991 |
Dostępne wersje nadwoziowe | terenowy |
Silniki | 2.5 TD (L044G,L049G) (87KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2350-2695 |
Długość (mm) | 3995-4650 |
Szerokość (mm) | 1679 |
Wysokość (mm) | 1849-1890 |
Marki | |
Model |
Mitsubishi Pajero, to terenowy samochód osobowy zaliczany do segmentu I. Zadebiutował w 1981 roku podczas salonu samochodowego w Tokio, w rok później wszedł do sprzedaży. Pierwsza generacja odnosi się do konceptu z 1934 roku o nazwie PX33. Taką samą nazwę otrzymały dwa kolejne koncepty zapowiadające ten model, tyle że zaprezentowane zostały w 1972 oraz 1978 roku. Pajero pierwszej generacji początkowo występowało w 3-drzwiowej wersji nadwoziowej, ze sztywnym, bądź miękkim dachem. Jednak ze względu na zbyt mało rodzinny charakter, w 1983 roku do oferty dołączyła większa i dłuższa odmiana 5-drzwiowa. Nowością było zastosowanie po raz pierwszy w japońskim aucie terenowym z napędem na wszystkie koła turbodoładowanego silnika wysokoprężnego oraz wspomagania kierownicy. Już w 1983 roku na trasach rajdów pojawiły się pierwsze przerobione egzemplarze. W 1988 roku pod maską zagościł topowy silnik o pojemności 3-litrów V6 SOHC, dostępny w krótkiej i długiej wersji nadwoziowej. Po karierze Pajero, Mitsubishi sprzedało
licencję Hyundaiowi, który zaprezentował model Galloper, będący technologicznym spadkobiercą Pajero. W 1991 roku zakończono produkcji pierwszej generacji Pajero, a na rynku pojawiła się druga, znacznie nowocześniejsza generacja.