Trwa ładowanie...

Mitsubishi Outlander: zmiana na lepsze

Mitsubishi Outlander: zmiana na lepszeŹródło: Szymon Jasina
d1u6y09
d1u6y09

SUV Outlander to obok Lancera jeden z ważniejszych samochodów japońskiego producenta. Na Salonie Samochodowym w Genewie Mitsubishi zaprezentowało trzecią generację tego modelu.

Patrząc na poprzednie generacje Outlandera można szybko zauważyć ich największy problem, czyli stylistykę. Jedynym dobrym określeniem wydaje się „przekombinowane”. Produkowana aktualnie druga generacja po liftingu to dobry przykład, że należy uważać z kopiowaniem. Po wypuszczeniu przez Mitsubishi najnowszej generacji Lancera bardzo wielu osobom spodobała się konserwatywna, ale też nieco agresywna stylistyka. Japończycy szybko stwierdzili, że dobrym pomysłem będzie skopiowanie jej i użycie w pozostałych modelach. Okazało się to mało rozważne.

Na szczęście tym razem projektanci z Mitsubishi odrobili zadanie domowe. Nowy Outlander może nie zaskakuje, ale dzięki klasycznemu wyglądowi ustrzegł się przed problemem wielu (szczególnie japońskich) samochodów. Często się zdarza, że projektanci nie wiedza kiedy skończyć. Tym razem rozsądek zwyciężył. Na pewno znajdą się malkontenci, którzy nazwą samochód nudnym, ale w przypadku SUV-ów nadmierna praca stylistów prawie nigdy nie wychodzi na dobre.

(fot. Szymon Jasina)
Źródło: (fot. Szymon Jasina)

Nowe Mitsubishi to też nowa jakość wnętrza, które podobnie jak nadwozie jest mało wyszukane, ale za to praktyczne. Nadal jest charakterystyczne dla japońskiej marki, ale jakość jest zdecydowanie lepsza. Trzecia generacja Outlandera oferuje też wiele najnowszych systemów elektronicznych – samochód zahamuje, gdy wykryje niebezpieczeństwo i ostrzeże kierowcę, gdy ten zjedzie ze swojego pasa ruchu. Mitsubishi będzie też oferować w swoim nowym SUV-ie aktywny tempomat.

(fot. Szymon Jasina)
Źródło: (fot. Szymon Jasina)

Outlander będzie oferowany w wersjach z napędem na jedną lub obie osie. Pod maską znajdzie się 2-litrowy silnik benzynowy lub jednostka wysokoprężna o pojemności 2,2 l – oba o mocy 150 KM. Te wersje zaczną pojawiać się w polskich salonach jesienią 2012 roku. Mitsubishi nie pozwala też zapomnieć o tym, w jakim kierunku teraz dąży. Jeszcze w tym samym roku pojawi się hybrydowa wersja P-HEV, w której dwa elektryczne silniki mają zapewnić jeszcze lepsze osiągi. Zaletą tej konstrukcji ma być to, że nowy Outlander był stworzony z myślą o tym nowym napędzie.

WP: Szymon Jasina

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj