Mitsubishi Motors chce w trzy lata zwiększyć sprzedaż o ok. 30 proc.

Koncern motoryzacyjny Mitsubishi Motors planuje zwiększyć sprzedaż i przychody o ponad 30 proc. w ciągu trzech lat. Chce też wprowadzić na rynek 11 nowych modeli aut - podała agencja Kyodo.

Koncepcyjny GT-PHEV daje nam przedsmak tego, jak w najbliższej przyszłości mogą wyglądać nowe modele Mitsubishi
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Tomasz Budzik
oprac.  Tomasz Budzik

Działania te mają, jak wskazano, przywrócić zaufanie klientów do marki Mitsubishi po aferze związanej z podawaniem przez koncern nieprawdziwych informacji dotyczących wyników zużycia paliwa jego samochodów.

Japoński producent przyznał w kwietniu 2016 roku, że podawał nieprawdziwe dane na temat zużycia paliwa czterech modeli swych aut małolitrażowych (m.in. dostarczanych w ramach współpracy firmie Nissan Motor). Pokazywały one, że są bardziej ekonomiczne niż wynikało to z rzeczywistych osiągów. Później wyszło też na jaw, że koncern dopuszczał się manipulowania informacjami na temat spalania również innych modeli.

Teraz japoński producent wskazał, że w ramach strategii biznesowej na 2019 rok planuje zwiększyć globalną sprzedaż do 1,3 mln samochodów i przychody do 2,5 bln jenów (22,3 mld dol.).

Producent zapowiedział też, że jego roczne nakłady na inwestycje wzrosną o 60 proc., do 137 mld jenów, a wydatki na badania i rozwój o 50 proc., do 133 mld jenów. W ciągu trzech lat na inwestycje wyda 600 mld jenów.

- Mamy nadzieję, że dzięki realizacji tego planu uda nam się szybko odbudować zaufanie klientów nadwyrężone na skutek wybuchu skandalu związanego ze zużyciem paliwa - powiedział cytowany przez Kyodo szef Mitsubishi Motors Osamu Masuko. - W 2016 roku spowodowaliśmy wiele zamieszania - przyznał i dodał, że w ciągu trzech lat firma powinna wyjść na prostą.

Skandal z 2016 r. - jak przypomina Kyodo - nadszarpnął reputację japońskiego producenta, który popadł w poważne tarapaty finansowe, grożące bankructwem. W październiku ubiegłego roku udziałowcem borykającego się z kłopotami Mitsubishi Motors został Nissan. Przejął 34 proc. jego udziałów. W ramach podpisanej wówczas umowy firmy zobowiązały się m.in. do ściślejszej współpracy w ramach rozwijania technologii związanych z pojazdami autonomicznymi. - Dzięki tej współpracy mamy nadzieję zwiększyć konkurencyjność - podkreślił Masuko.

autor: Magdalena Jarco

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro