Trwa ładowanie...
15-11-2011 16:52

Mitsubishi Mirage i Concept PX-MiEV II

Mitsubishi Mirage i Concept PX-MiEV IIŹródło: zdjęcie producenta
d29yzn1
d29yzn1

Salon samochodowy w Tokio to najważniejsza impreza dla japońskich producentów. Podczas tegorocznych targów Mitsubishi pokaże dwa globalne modele. Na targach, które dla szerszej publiczności dostępne będą od 3 grudnia 2012, odbędzie się światowa premiera dwóch nowych modeli - miejskiego Mirage oraz koncepcyjnego SUV-a PX-MiEV II.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Mirage z założenia ma być kompaktowy, przystępny cenowo i oszczędny, bowiem takie kryteria gwarantują sukces na rynkach wschodzących, gdzie ma być to model bazowy. Na lepiej rozwiniętych rynkach główna cechą wyróżniającą ten samochód ma być niskie spalanie. Nadrzędnym celem firmy było umożliwienie przejechania 30 kilometrów na każdym litrze paliwa.

Założony cel ten osiągnięto poprzez kompleksowe obniżenie masy własnej pojazdu, zmniejszenie oporów toczenia oraz zapewnienie lepszej wydajności paliwowej poprzez modyfikacje jednostki napędowej, przekładni, układu hamulcowego oraz ogumienia, a także opracowania aerodynamicznego nadwozia, które umożliwia ograniczenie oporu powietrza. Nowy Mirage najwcześniej, bo już w marcu 2012 roku, pojawi się w salonach w Tajlandii. Wiele osób spekuluje, że Mirage zastąpi u nas niezbyt udanego Colta.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

W czasach coraz większych samochodów Mirage to prawdziwe zaskoczenie. Będzie on miał 3710 mm długości, 1665 mm szerokości i 1490 mm wysokości. Mimo takich niewielkich wymiarów ma mieścić w swoim wnętrzu 5 osób. Zapewne w takiej sytuacji możemy zapomnieć o komforcie, ale w przypadku taniego i niewielkiego auta taka możliwość to zdecydowany plus. Za napęd ma odpowiadać trzycylindrowy silnik MIVEC, o pojemności 1 litra z systemem Auto Stop & Go. Jednostka napędowa będzie połączona z bezstopniową przekładnią CVT.

d29yzn1

Na stoisku Mitsubishi pojawi się też Concept PX-MiEV II, czyli średniej wielkości SUV z napędem hybrydowym typu plug-in. Pojazd ten oferuje duży zasięg, bardziej odpowiedni dla średnich (lub większych) pojazdów i wykorzystuje najnowocześniejszy układ napędowy, który stanowi pochodną dostępnych już na rynku elektrycznych technologii napędowych, gwarantujących ekologiczne osiągi oraz ciszę typową dla pojazdów elektrycznych, ale w komfortowym nadwoziu typu SUV.

Concept PX-MiEV II ma 4660 mm długości, 1830 mm szerokości i 1680 mm wysokości. Oznacza to, że jest on zbliżonych rozmiarów do Outlandera. Praca stylistów niestety nie imponuje. Samochód koncepcyjny powinien być nieco szalony i pozwalać projektantom na nietypowe pomysły, natomiast PX-MiEV wygląda tak, jakby mógł jutro wejść do produkcji.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Na hybrydowy układ napędowy typu plug-in składają się 2 silniki elektryczne znane z modelu i-MiEV oraz niewielka, tradycyjna jednostka spalinowa, która wykorzystuje wszystkie najnowocześniejsze technologie paliwowe i ekologiczne firmy. Taka konfiguracja nie tylko zapewnia łączną wydajność paliwową na poziomie 60 kilometrów na litr (1,6 litra na 100 km), czyli wynik znacznie przekraczający wartości osiągane przez pojazdy z konwencjonalnym układem napędowym, ale również gwarantuje bardziej ekologiczne osiągi przy jednoczesnym zachowaniu zasięgu porównywalnego z tradycyjnymi modelami (ponad 800 km).

d29yzn1

Firma Mitsubishi Motors przygotowała także niezwykłą ekspozycję MiEV House, czy koncepcję inteligentnego domu, który posiada rozwiązania pozwalające ograniczyć użycie energii i emisję gazów cieplarnianych, dzięki sieci inteligentnych rozwiązań, wykorzystaniu pojazdów hybrydowych typu plug-in, inteligentnej instalacji elektrycznej z systemem HEMS (ang. Home Energy Management System) oraz opatentowanym przez firmę MMC systemem EIS (ang. Electric Vehicle Integration System).

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Najdziwniejszym pomysłem jest MiEV Cafe - kawiarenkę zasilaną przez zaparkowany obok pojazd elektryczny, przy pomocy zasilacza przystosowanego do pracy ciągłej (urządzenie to także będzie można oglądać na wystawie), który umożliwia przesyłanie energii o maksymalnej mocy 1500 watów z akumulatorów pojazdów elektrycznych lub hybrydowych. Zasilanie budynków z samochodów elektrycznych ma jednak tę poważną wadę, że po postoju jest potrzeba naładowania auta... z domowego gniazdka.

d29yzn1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d29yzn1
Więcej tematów