Trwa ładowanie...
30-04-2010 16:06

Mitsubishi L200: powiew świeżości

Mitsubishi L200: powiew świeżościŹródło: zdjęcie producenta
d28szw9
d28szw9

W polskich salonach Mitsubishi Motors debiutuje właśnie odświeżony model terenowego pickupa L200. Zmiany wprowadzone w tym modelu dotyczą wyglądu nadwozia i wnętrza pojazdu, jego funkcjonalności, komfortu i technologii.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Przód nowego L200 odchodzi od stylistyki pierwszej generacji na rzecz bardziej surowego wyglądu, który lepiej odpowiada nowej rynkowej pozycji modelu. Choć nadal przypomina usportowiony model Pajero Evolution, nowego L200 charakteryzuje się teraz bardziej wyrazistą konstrukcją zderzaka przedniego w kolorze nadwozia, która podkreśla wysmukły kształt projekcyjnych reflektorów oraz osłony chłodnicy (chrom lub czerń, zależnie od wersji). Poniżej znajdziemy wydłużone oprawy lamp przeciwmgłowych po obu stronach poszerzonego wlotu powietrza, które czynią przód L200 jeszcze masywniejszym. Podobne wrażenie wywołuje srebrna osłona miski olejowej umieszczona między czarnymi panelami płatów bocznych. Całości dopełnia nowy lakier Granite Brown oraz - w wyższych wersjach - nowe 16 i 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich.

Przeprojektowano także platformę załadunkową. Całość tworzy spójną stylistycznie bryłę. Konstrukcja platformy - zbliżona do rozwiązania zastosowanego już w wersji Double Cab (podwójna kabina) - znajdzie się również na wyposażeniu wersji Club Cab (półtorej kabiny). Zaprojektowano ją z myślą o praktycznym użytkowaniu, dlatego może pochwalić się wyższym i prostszym wyprofilowaniem.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Solidniejszy, bardziej zwarty wygląd nadwozia to nie wszystko. Sporo udoskonaleń znajdziemy również w kabinie pasażerskiej. Auto otrzymało nową konsolę środkową, środkowy podłokietnik, dźwignię hamulca postojowego i dźwignię przekładni automatycznej. Zamontowano również nową, wielofunkcyjną kierownicę z obsługą zestawu audio oraz tempomatu. Równiez tapicerka ma nowe wzory, w opcji tapicerka skórzana. Odświeżony został też zespół zegarów - nowa kolorystyka oraz nowe podświetlenie. W opcji dostępny system komunikacyjno-medialny MMCS z HDD (ang. Mitsubishi Multi Communication System) oraz zestaw audio z wejściem jack AUX-in (audio oraz video, jeśli na wyposażeniu znajduje się system MMCS) w środkowym podłokietniku

d28szw9

Inżynierowie firmy Mitsubishi Motors z ośrodka rozwojowo-badawczego w Okazaki wsparli kolegów z działu projektowego przez wprowadzenie 5-stopniowej przekładni automatycznej zespolonej z nowym 178-konnym silnikiem wysokoprężnym High Power Diesel. Podobnie jak w modelu Pajero, jest to znana konstrukcja firmy Mitsubishi - elektronicznie sterowana, 5-stopniowa przekładnia INVECS-II z sekwencyjnym trybem sportowym (ang. Sport Mode). Charakterystykę przełożeń dostosowano tak, by skrzynia jak najefektywniej współpracowała z niezwykle mocnym 178-konnym silnikiem. Należy przypomnieć, że ta wersja układu napędowego dostępna będzie obok już oferowanej wersji Medium-Power z 136-konnym silnikiem 2.5Di-D. Dzięki temu europejski klient będzie miał do wyboru poszerzoną gamę konfiguracji układ napędowego. Efektem całkowitej modernizacji jednostki 2.5Di-D jest wersja High Power, która gwarantuje jedne z najlepszych w tej klasie osiągi oraz znacznie obniżony poziom drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Dzięki temu model roku 2009 i 2010 L200 z silnikiem 2.5 Di-D High-Power może pochwalić się mocą 178 KM przy 4000 obr./min. (+ 29% dla skrzyni M/T oraz A/T w porównaniu z wersją Medium-Power) oraz momentem obrotowym o wartości 400Nm przy 2000 obr./min. dla wersji z przekładnią manualną (+ 27% w porównaniu z wersją Medium-Power) oraz 350 Nm przy 2000 obr./min. dla wersji z przekładnią automatyczną (+ 11% w porównaniu z wersją Medium-Power):

Dodatkową korzyścią wyższej wydajności nowego silnika High Power 2.5 Di-D jest zdecydowanie mniejsze zapotrzebowanie na paliwo oraz poziom emisji CO2. Podane dane są dla auta z przekładnią manualną i podwójną kabiną. W obu wersjach, zarówno High, jak i Medium Power auto ma zadowalać się średnio 8,1 l/100 km. Niskie spalanie oraz emisję należy również przypisać użyciu oleju o obniżonym tarciu wewnętrznym oraz 5-stopniowej przekładni automatycznej.

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj