Trwa ładowanie...
19-01-2011 16:42

Mitsubishi i-MIEV w teście zderzeniowym

Mitsubishi i-MIEV w teście zderzeniowymŹródło: zdjęcie producenta
d1j1hbm
d1j1hbm

Inżynierowie z niemieckiego automobilklubu ADAC przeprowadzili testy zderzeniowe elektrycznego Mitsubishi i-MIEV. Rezultaty okazały się bardzo korzystne dla małego "japończyka" i pokazały, że nowoczesny elektryczny samochód nie ustępuje pod względem bezpieczeństwa autom wyposażonym w silnik spalinowy.

(fot. ADAC)
Źródło: (fot. ADAC)

Podczas zderzenia systemy bezpieczeństwa Mitsubishi i-MIEV oraz system operacyjny "MiEV OS" wykryły kolizję, wyłączając elementy wysokonapięciowe. Nie doszło także do uszkodzenia 88 baterii litowo-jonowych. Opracowany przez Mitsubishi system operacyjny "MiEV OS" jest zaawansowanym, zintegrowanym systemem zarządzania pracą samochodu elektrycznego, stworzonym w oparciu o know-how firmy mającej kilkadziesiąt lat doświadczeń w budowaniu i ulepszaniu samochodów elektrycznych.

W wyniku testów ADAC okazało się też, że bardzo krótka, ale sztywna strefa kontrolowanego zgniotu i-MIEV pochłania energię zderzenia offsetowego przy prędkości 64 km/h i pokryciu czołowym 40 proc.. Deska rozdzielcza nieznacznie przemieściła się do wnętrza kabiny a przestrzeń na nogi została lekko zdeformowana. Jednakże przestrzeń przeżycia dla pasażerów pozostała nienaruszona. Prawidłowo zadziałały czołowe poduszki bezpieczeństwa i napinacze pasów. Dopracowania wymaga konstrukcja kabiny w obszarze dolnych kończyn.

(fot. ADAC)
Źródło: (fot. ADAC)

W kolejnej części testu, przeprowadzonej zgodnie z normami amerykańskimi na tył samochodu pod kątem najechała stalowa konstrukcja ważąca 1400 kilogramów i rozpędzona do prędkości 80 km/h. Także podczas tej próby Mitsubishi i-MIEV zachował stabilność.

d1j1hbm

Samochody elektryczne muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa, a żadne kompromisy w tej kwestii nie wchodzą w grę. ADAC domaga się zatem, aby pojazdy elektryczne o lekkiej konstrukcji, które pojawią się w przyszłości na rynku były wyposażane w stabilną klatkę bezpieczeństwa. Kluczową sprawą jest zapewnienie całkowicie bezpiecznej konstrukcji i montażu systemów wysokonapięciowych samochodów z napędem elektrycznym.

WP: Oprac. MZ

d1j1hbm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1j1hbm
Więcej tematów