Trwa ładowanie...
19 stycznia 2011, 16:42

Mitsubishi i-MIEV w teście zderzeniowym

Mitsubishi i-MIEV w teście zderzeniowymŹródło: zdjęcie producenta
d2a2ce1
d2a2ce1

Inżynierowie z niemieckiego automobilklubu ADAC przeprowadzili testy zderzeniowe elektrycznego Mitsubishi i-MIEV. Rezultaty okazały się bardzo korzystne dla małego "japończyka" i pokazały, że nowoczesny elektryczny samochód nie ustępuje pod względem bezpieczeństwa autom wyposażonym w silnik spalinowy.

(fot. ADAC)
Źródło: (fot. ADAC)

Podczas zderzenia systemy bezpieczeństwa Mitsubishi i-MIEV oraz system operacyjny "MiEV OS" wykryły kolizję, wyłączając elementy wysokonapięciowe. Nie doszło także do uszkodzenia 88 baterii litowo-jonowych. Opracowany przez Mitsubishi system operacyjny "MiEV OS" jest zaawansowanym, zintegrowanym systemem zarządzania pracą samochodu elektrycznego, stworzonym w oparciu o know-how firmy mającej kilkadziesiąt lat doświadczeń w budowaniu i ulepszaniu samochodów elektrycznych.

W wyniku testów ADAC okazało się też, że bardzo krótka, ale sztywna strefa kontrolowanego zgniotu i-MIEV pochłania energię zderzenia offsetowego przy prędkości 64 km/h i pokryciu czołowym 40 proc.. Deska rozdzielcza nieznacznie przemieściła się do wnętrza kabiny a przestrzeń na nogi została lekko zdeformowana. Jednakże przestrzeń przeżycia dla pasażerów pozostała nienaruszona. Prawidłowo zadziałały czołowe poduszki bezpieczeństwa i napinacze pasów. Dopracowania wymaga konstrukcja kabiny w obszarze dolnych kończyn.

(fot. ADAC)
Źródło: (fot. ADAC)

W kolejnej części testu, przeprowadzonej zgodnie z normami amerykańskimi na tył samochodu pod kątem najechała stalowa konstrukcja ważąca 1400 kilogramów i rozpędzona do prędkości 80 km/h. Także podczas tej próby Mitsubishi i-MIEV zachował stabilność.

d2a2ce1

Samochody elektryczne muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa, a żadne kompromisy w tej kwestii nie wchodzą w grę. ADAC domaga się zatem, aby pojazdy elektryczne o lekkiej konstrukcji, które pojawią się w przyszłości na rynku były wyposażane w stabilną klatkę bezpieczeństwa. Kluczową sprawą jest zapewnienie całkowicie bezpiecznej konstrukcji i montażu systemów wysokonapięciowych samochodów z napędem elektrycznym.

WP: Oprac. MZ

d2a2ce1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2a2ce1
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj