Trwa ładowanie...
Auto Świat
16-02-2011 15:19

Mitsubishi Colt 1.3 16V - Strzał w dziesiątkę?

Mitsubishi Colt 1.3 16V - Strzał w dziesiątkę?
d1n48ni
d1n48ni

Jeszcze dwadzieścia lat temu Mitsubishi Colt należało do segmentu aut kompaktowych. Jednak od tego czasu stopniowo malało i od trzech generacji jest już... typowym "mieszczuchem". Ale zostawmy historię - dziś największe znaczenie ma to, że wraz z rozmiarami zewnętrznymi ani trochę nie zmalała jego trwałość.

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Znalezienie zadbanego Colta typoszeregu CJO nie będzie łatwe, ale jeśli się uda, możemy być pewni kilku lat spokojnej eksploatacji.Omawiana generacja Colta była ostatnią produkowaną w Japonii. To duża zaleta, bowiem można liczyć na wysoką trwałość większości podzespołów.

d1n48ni

Niestety, w porównaniu z japońskimi autami wytwarzanymi w Europie, Colt wypada nieco gorzej pod względem dostępności tanich części zamiennych. Niektóre (np. linka skrzyni biegów czy elementy blacharki) oferowane są wyłącznie w ASO, na dodatek w dość wysokiej cenie. W razie potrzeby można ratować się elementami używanymi. Trzeba jednak podkreślić, że rynek zamienników stale się rozwija i nie ma kłopotu ze zdobyciem części eksploatacyjnych (np. paska rozrządu, filtrów itp.).

(fot. Auto Świat/autoswiat.pl)
Źródło: (fot. Auto Świat/autoswiat.pl)

Nie będzie dużą przesadą stwierdzenie, że jeśli Colt nie nosi śladów rdzy, to można go kupić bez większych obaw. Korozja atakuje przede wszystkim tylne podłużnice, ale pojawia się także na nadkolach, układzie wydechowym oraz misce olejowej. Stosunkowo częstym problemem jest awaria aparatu zapłonowego. Natomiast pozostałe usterki to z reguły drobnostki, które usunąć można niedużym kosztem. Są to m.in.: problemy z uruchamianiem na dużym mrozie (zalane świece) i niezwijające się pasy bezpieczeństwa.

Większych kłopotów nie powinien natomiast sprawiać układ jezdny. Najszybciej zużywają się łączniki i gumy stabilizatora, ale nie są na szczęście zbyt drogie. Również tylne zawieszenie okazuje się trwałe, wymiany mogą wymagać tuleje wahaczy. Ponadto niektórzy użytkownicy skarżą się na skrzypienie pojawiające się pod wpływem wilgoci.

d1n48ni

16-zaworowy, 82-konny motor 1.3 (przed liftingiem 75 KM, 12 V) nie jest niestety zbyt dynamiczny, a na dodatek sporo pali. Nie ma jednak prawie żadnych zastrzeżeń co do jego trwałości. Nieco lepszym wyborem będzie mocniejszy silnik 1.6 (103 KM), zużywający niewiele więcej benzyny, za to oferujący wyczuwalnie lepsze osiągi.

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj